آب مورد استفاده برای دستگاه اسپرسوساز باید چگونه باشد؟

آب مورد استفاده برای دستگاه اسپرسوساز باید چگونه باشد؟

قهوه و اسپرسو عمدتا از آب تشکیل شده‌اند، بنابراین استفاده از آب با کیفیت بالا، باعث طعم بهتر قهوه و اسپرسو می‌شود. با این حال، یک دلیل بسیار مهم دیگر برای استفاده از آب خوب وجود دارد و آن محافظت از سرمایه گذاری شما در تجهیزات دم کردن است. امروز ما همه جنبه های کیفیت آب را پوشش می‌دهیم و روش‌هایی را برای رسیدن به کیفیت آب که بهترین طعم را دارد و همچنین از تجهیزات دم آوری محافظت می‌کند را بررسی می‌کنیم.

اجازه دهید ابتدا در مورد طعم و مزه صحبت کنیم. دائما از ما می‌پرسند “چرا از آب اضافی خالص مانند آب مقطر استفاده نکنید؟” در ظاهر که کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در حقیقت، از آنجا که این آب‌های خالص اضافی فاقد مواد معدنی هستند، هیچ چیز باعث ایجاد مقیاس نمی‌شود.

بنابراین به طعم برگردید. آب لوله کشی استاندارد یک حلال نسبتا خوب است. خیلی چیزها را حل می‌کند. آب اضافی خالص که تقطیر شده یا RO تصفیه شده است، حلال بهتری است. استفاده از آب خالص برای دم کردن قهوه یا اسپرسو بهترین ایده نیست زیرا کمبود مواد معدنی، ترکیبات را بیش از حد استخراج می‌کند و طعم های بسیار تلخی را به دنبال دارد.

 

coffees

آب از شیر آب یک گزینه خوب برای تهیه آب دستگاه اسپرسوساز شما است. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، آب قبل از رسیدن به شما تصفیه می‌شود، اما فوق العاده تصفیه نمی‌شود. ممکن است بخواهید آن را از طریق فیلتر Brita یا Pur قرار دهید تا ذرات بزرگ از بین روند، اما آب شیر دشمن دستگاه اسپرسو نیست. در حقیقت، شما حتی ممکن است آب لوله‌کشی را به دو آب دیگر ترجیح دهید، زیرا به محتوای معدنی و درصد موجود در آب لوله کشی خود عادت کرده‌اید و باور کنید یا نه، این بر طعم قهوه شما تأثیر می‌گذارد. مقدار آهک یا کلسیم موجود در آب نقش مهمی در ظاهر شدن نت‌های قهوه دارد.

بسیاری از اسپرسوسازهایی که دچار مشکل می‌شوند، ناشی از کیفیت پایین آب است، چیزی که به نظر می‌رسد اغلب نادیده گرفته می‌شود. کیفیت آب شما می‌تواند طعم اسپرسو را کاهش یا افزایش دهد، بنابراین مهم است که برای طول عمر و طعم عالی، مقدار ناخالصی آب را اندازه بگیرید.

هنگامی که در مورد عصاره‌گیری در قهوه صحبت می‌کنیم، آب بسیار بیشتر از یک مایع شفاف و تا حدودی بی مزه است. در واقع به عنوان رسانه ای برای طعم عمل می‌کند. در حین جوشاندن، آب جامدات یا روغن‌هایی را که قهوه در خود نگه می‌دارد، نتیجه نهایی قهوه است. این توانایی که آب بتواند چیزها را به داخل ببرد نیز بر این ایده استوار است که در واقع یک بوم خالی است و جایی برای حمل این چیزها دارد. آب دارای انواع کمی از مواد معدنی دیگر در خود است که هم طعم و هم قابلیت استخراج را نمایان کرده و وقتی نوبت به دم آوری قهوه می‌رسد، مهم است که بدانیم هرچه آب معدنی بیشتری داشته باشد، معمولا کمتر می‌تواند از قهوه مصرف کند.

 

آب و دستگاه اسپرسوساز

آب و دستگاه شما

تعیین آب مناسب برای استفاده نیازی به پیچیدگی فوق العاده ای ندارد. در درجه اول، ما به دنبال آب تمیز و فیلتر شده هستیم که مقداری معدنی داشته باشد اما مقدار آن زیاد نباشد. توصیه می‌کنیم از TDS یا نوارهای تست سختی آب استفاده کنید. این نوارهای تست به شما امکان می‌دهد میزان سختی آب خود را دقیقا اندازه گیری کنید. توصیه می‌شود در صورت اندازه گیری بالای 85 قسمت در میلیون (PPM) یا 5 دانه در هر گالن (GPG) از تصفیه کننده آب استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی محتوای معدنی (بالاتر از 35 PPM) برای طعم دادن به بهترین اسپرسو و همچنین برای کارکرد دستگاه بدون پر کردن بیش از حد دیگ ها ضروری است. سیستم های اسمز معکوس معمولا تمام مواد معدنی را از آب خارج می‌کنند، و این مشکل ساز است زیرا دستگاه برای بسیاری از سنسورهای داخلی به محتوای معدنی نیاز دارد. برای بهینه ترین نتایج، انجمن تخصصی قهوه آمریکا سختی بالای 35ppm و زیر 85ppm را توصیه می‌کند.

بررسی سختی آب نمی‌تواند به اندازه کافی تحت فشار قرار گیرد زیرا آب بسیار سخت می‌تواند باعث ایجاد مقیاس بیش از حد در داخل دستگاه شما شود. این کار باعث کاهش راندمان گرمایش می‌شود و می‌تواند معابر آب را مسدود کرده و منجر به عبور نادرست از پروب های دما و سطح شود و باعث خرابی سوپاپ ها شود که می‌تواند باعث آشفتگی در سطح میز شما شود. همچنین، از آنجا که کیفیت آب در منابع و چاه های شهر به صورت فصلی تغییر می‌کند، توصیه می‌کنیم هر سه تا چهار ماه یکبار آب خود را چک کنید.

دیگر نیاز اساسی فیلتراسیون است. با این کار مواد جامد مانند قطعات ریز خاک، زنگ زدگی یا شن و ماسه از آب خارج می‌شود. علاوه بر این، فیلترهای آب می‌توانند کلر و سایر مزه ها و بوها را کاهش دهند. حتی اگر آب شما تمیز به نظر برسد، باز هم مقدار کمی ذرات معلق وجود دارد که می‌تواند باعث مسدود شدن معابر آب و نشت مهر و موم شود.

تصفیه ذآب از شایع ترین تهدیدها برای قابلیت اطمینان اسپرسوساز شما جلوگیری می‌کند، اما عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. به یاد داشته باشید که مشکلات ناشی از کیفیت پایین آب تحت ضمانت نیستند. اما اگر از فیلتراسیون و تصفیه کننده استفاده شود، دستگاه شما سالها با حداقل تعمیر و نگهداری به شما خدمت می‌کند.

گزینه های آب

تنظیم آب مناسب برای شما چیست؟ آیا قصد دارید در دستگاه اسپرسوساز خود نصب کنید یا از مخزن آب استفاده کنید؟

برای مخزن

همیشه ابتدا کیفیت آب خود را با نوارهای تست بررسی کنید زیرا اگر در منطقه ای با آب نرم هستید، ممکن است فقط نیاز به فیلتر کردن آن داشته باشید. گزینه های زیادی برای تصفیه و نرم کردن آب وجود دارد. چند گزینه عبارتند از: پارچ های فیلتر/نرم کننده مانند پارچ های فیلتر آب، نرم کننده های آب داخل مخزن، بسته های معدنی از آب موج سوم و آب بطری. در مورد آب بطری، اینها از نظر محتوای مواد معدنی نیز متفاوت هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم آب بطری را با نوارهای آزمایش نیز آزمایش کنید.

برای ماشینهای لوله کشی مستقیم

اگر دستگاه شما لوله کشی می‌شود، ما فقط سیستم های فیلتر آب و سیستم های فیلتر و تصفیه کننده آب را توصیه می‌کنیم. این دستگاهها دارای تمام اتصالات مورد نیاز برای اتصال مستقیم به منبع آب در یک طرف و خط آب مستقیما به دستگاه شما در انتهای دیگر است. نصب آنها آسان است و اطمینان حاصل می‌کند که با هر بار استفاده، آب ایده آل را به دستگاه خود می‌رساند.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید