بهترین زمان نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و حاوی محرک بسیار معروف به نام کافئین است. بسیاری از افراد بلافاصله پس از بیدار شدن روز خود را با یک فنجان قهوه آغاز می‌نمایند. این مقاله توضیح می‌دهد که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه و حداکثر کردن فواید و به حداقل رساندن عوارض جانبی آن چیست؟

کورتیزول و قهوه

بسیاری افراد روز خود را با یک فنجان قهوه آغاز می‌کنند. با این حال، تصور می‌شود که نوشیدن قهوه خیلی زود پس از بیدار شدن، اثرات انرژی زای آن را کاهش می‌دهد، زیرا هورمون استرس کورتیزول در اوج سطح خود در این زمان است.

کورتیزول هورمونی است که می‌تواند هوشیاری و تمرکز را افزایش دهد. همچنین متابولیسم، پاسخ سیستم ایمنی و فشار خون شما را تنظیم می‌کند. هورمون از یک ریتم مخصوص چرخه خواب و بیداری شما پیروی می‌کند، با سطوح بالایی که 30-45 دقیقه پس از افزایش به اوج خود می‌رسد و در طول بقیه روز به آرامی کاهش می‌یابد. با این حال، پیشنهاد شده است که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه از اواسط تا اواخر صبح است که سطح کورتیزول شما پایین است.

برای افرادی که حدود ساعت 6:30 صبح بیدار می‌شوند، این زمان بین 9:30 تا 11:30 صبح است. در حالی که ممکن است حقیقتی در این مورد وجود داشته باشد، هیچ مطالعه ای تا به امروز، هیچ اثر مثبت انرژی زایی در تأخیر خوردن قهوه صبحگاهی شما در مقایسه با نوشیدن آن بلافاصله پس از افزایش مشاهده نشده است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است قهوه صبح خود را به تعویق بیندازید این است که کافئین موجود در قهوه می‌تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. نوشیدن قهوه در زمانی که سطح کورتیزول شما در اوج است ممکن است سطح این هورمون را بیشتر افزایش دهد. افزایش سطح کورتیزول در دوره های طولانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را مختل کرده و مشکلات سلامتی ایجاد کند. اگر شما مایل به تغییر آیین قهوه صبحگاهی خود هستید، ممکن است متوجه شوید که تاخیر در مصرف قهوه برای چند ساعت ممکن است به شما انرژی بیشتری بدهد.

فلاورز به اکسپرس گفت که عاشقان قهوه باید اول صبح قهوه بنوشند تا “سطح تمرکز و انرژی را افزایش دهند”، که این امر به کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه می‌تواند به لاغری شما کمک کند زیرا می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد.

 

 

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای شروع روز

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که یک فنجان نوشیدنی از نوع کافئین‌دار را بر روی تخت ترجیح می‌دهید؟ پس سعی می‌کنید قهوه خود را خیلی زود استفاده کنید. این به خاطر هورمون استرس به نام کورتیزول است.

طبق یک مطالعه کوچک، کورتیزول به هوشیاری و تمرکز شما کمک می‌کند و متابولیسم، پاسخ سیستم ایمنی بدن و حتی فشار خون را تنظیم می‌نماید. هر روز صبح، سطح کورتیزول شما به طور طبیعی افزایش می‌یابد و حدود 30 دقیقه پس از بیدار شدن به اوج خود می‌رسد. کافئین در قهوه ممکن است سطح کورتیزول را افزایش دهد. افزایش سطح کورتیزول در دوره های طولانی ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را مختل کند.

یک مطالعه کوچک در سال 2005 نشان داد که شما در واقع می‌توانید نسبت به این افزایش کورتیزول ناشی از کافئین تحمل ایجاد کنید. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه احتمالا از اواسط تا اواخر صبح است، هنگامی که سطح کورتیزول شما کاهش یافته است. اگر ساعت 7 صبح از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است بخواهید بین ساعت 10 صبح تا ظهر قهوه خود را بنوشید.

اگر مایل به تغییر آیین قهوه صبحگاهی خود هستید، ممکن است متوجه شوید که به تأخیر انداختن قهوه صبحانه برای چند ساعت به شما انرژی طولانی‌تری می‌دهد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه در شب

به گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، اثرات تحریک کننده کافئین ناشی از قهوه بسته به فرد می‌تواند بین 3 تا 5 ساعت طول بکشد. گاهی اوقات، نیمی از کل کافئین مصرفی شما به مدت 5 ساعت در بدن شما باقی می‌ماند.

برای جلوگیری از به هم ریختن الگوی خواب، یک مطالعه کوچک در سال 2013 توصیه می‌کند که حداقل 6 ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای تمرین بهتر

آیا سعی می‌کنید برای تمرین پر انرژی باشید؟ بسیاری از افراد به دلیل داشتن کافئین، تمرینات خود را با قهوه تکمیل می‌کنند. یک بررسی تحقیقی نشان داد که نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است راهی موثر برای تقویت آن باشد. همچنین مقرون به صرفه تر از مکمل ها یا پودرهای کافئین است. یک بررسی تحقیقی دیگر نشان داد که کافئین می‌تواند خستگی ورزش را به تأخیر اندازد و قدرت ماهیچه ها را بهبود بخشد.

اگر به دنبال این هستید که از قوت قهوه در تمرینات ورزشی بیشترین استفاده ببرید، بهتر است آن را 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین یا رویداد ورزشی بنوشید.

 

best-time-to-drink-coffee

 شیر و شکر؟

به جرات می‌توان گفت که در همه جا قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها است. تضمین شده است که وقتی احساس خواب آلودگی می‌کنید و بدن دارای آنتی اکسیدان هایی است که برای سوزاندن چربی و افزایش وزن بسیار مفید هستند، به شما انرژی می‌بخشد، یک فنجان از آن یک افزودنی عالی برای هر روز است. اما دقیقا چه زمانی باید قهوه خود را بنوشید تا بیشترین فایده را داشته باشد، و آیا واقعا مهم است که آخرین فنجان خود را بنوشید؟

اکثر مردم اولین قهوه خود را صبح می‌نوشند، اما در واقع بهتر است کمی بعد از بیدار شدن منتظر بمانید تا بیشترین بهره را ببرید. به گفته Healthline، “پیشنهاد شده است که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح است که سطح کورتیزول شما پایین است. برای اکثر افرادی که حدود 6:30 صبح از خواب بیدار می‌شوند، این زمان بین 9:30 تا 11:30 صبح است. “با این حال ، مصرف قهوه شما لازم نیست حتما وقتی ساعت به ظهر می‌رسد متوقف شود، و در واقع توصیه می‌شود که خوردن قهوه را ادامه دهید. تا بعد از ظهر برای کاهش وزن.

“بهترین زمان از روز برای نوشیدن قهوه صبح است تا سوخت و ساز بدن شما فعال شود و تا اوایل بعدازظهر برای حفظ سطح انرژی شما. قهوه به افزایش متابولیسم کمک می‌کند و شما را فعال نگه می‎‌دارد که به کاهش وزن کمک کند.
اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید