روش‌های نگه‌داری قهوه در منزل و محل کار

روش‌های نگه‌داری قهوه در منزل و محل کار

اگر می‌خواهید هر روز صبح از یک فنجان کامل قهوه لذت ببرید، ترفند این است که بدانید چگونه دانه های قهوه را نگه‌داری کنید. تصورات غلط مختلفی وجود دارد، مانند تصور اینکه انجماد دانه‌های قهوه یا نگه‌داری آنها در یخچال ایده خوبی است. حقیقت این است که آنها روش‌های صحیح ذخیره دانه های قهوه یا قهوه آسیاب شده نیستند.

این مقاله بهترین روش ذخیره دانه های قهوه را مورد بحث قرار می‌دهد تا دیگر نترسید که قهوه شما خراب شود. همچنین به سوالات متداول مانند “آیا پودر قهوه خراب می‌شود؟” و “دانه های قهوه چقدر دوام می آورند؟”

نحوه نگهداری دانه های قهوه

نکته اول اینکه دانه های قهوه چقدر عمر می‌کنند؟ از نظر طعم، دانه های قهوه دو تا 10 روز پس از بو دادن در بهترین حالت خود هستند. و اگرچه طعم آن ممکن است چندان باور نکردنی نباشد، اما تا 30 روز پس از تفت دادن، طعم آن هنوز وجود دارد. پس از این مدت، اکثر قهوه بیات تلقی می‌شود.

به خاطر داشته باشید که کهنه بودن همان چیزی نیست که قابل خوردن نیست. در واقع دانه های قهوه می‌توانند سالها برای نوشیدن باقی بمانند. بنابراین، چرا ذخیره دانه‌های قهوه اهمیت دارد اگر دانه ها برای مدت طولانی قابل نوشیدن هستند؟ به بیان ساده، طعم قهوه شما در نهایت به تازه بودن دانه ها بستگی دارد.

 

بهترین راه برای نگهداری دانه های قهوه چیست؟

مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که دانه‌های قهوه را از یخچال و فریزر دور نگه دارید. این یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد نگهداری قهوه است. از آنجا که دانه های قهوه فشرده هستند، عطرهای دیگر را جذب می‌کنند. این بدان معناست که اگر بوی تند غذایی در یخچال خود دارید، به احتمال زیاد فنجان قهوه شما طعم عجیبی خواهد داشت. یخچال همچنین می‌تواند باعث شود روغن دانه قهوه به سطح برسد، که منجر به پیری سریع می‌شود.

اگر حتما باید مسیر انجماد دانه های قهوه را طی کنید، مطمئن شوید که کیسه باز نشده است و قبل از دم کشیدن دانه ها را در دمای اتاق ذوب کرده اید. به خاطر داشته باشید که اگر این کار را انجام دهید، ممکن است مقداری از طعم قهوه را قربانی کنید.

 

برای نگهداری بهینه دانه قهوه، نکات زیر را رعایت کنید:

  • از یخچال و فریزر دور بماند.
  • دانه‌های قهوه را در ظرفی محکم قرار دهید.
  • از قوطی های شفاف خودداری کنید، زیرا نور می‌تواند طعم قهوه را به خطر بیاندازد.
  • ظرف را در یک منطقه خنک نگهداری کنید، از اجسام گرم مانند فر اجتناب کنید.
  • قهوه را در مکانی تاریک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

نحوه نگهداری قهوه آسیاب شده

سعی کنید از دانه های قهوه کامل استفاده کرده و قبل از هر قهوه، آنها را آسیاب کنید تا بهترین قهوه را آماده کنید. با این حال، قهوه آسیاب شده می‌تواند بسیار راحت تر باشد. اگر ترجیح می‌دهید از قهوه آسیاب شده استفاده کنید، احتمالا این سوال را دارید که “آیا پودر قهوه خراب می‌شود؟”. پاسخ مثبت است و در واقع سریع‌تر از دانه قهوه کیفیت خود را از دست می‌دهد.

ماندگاری قهوه آسیاب شده در دمای اتاق در حدود سه تا پنج ماه است. در صورت تمایل می‌توانید یک کیسه باز نشده قهوه آسیاب شده را تا دو سال در فریزر نگهداری کنید. اما هنگامی که بسته باز می‌شود، فقط حدود پنج ماه کیفیت خواهد داشت.

نکات ما در مورد نحوه نگهداری قهوه آسیاب شده مانند ذخیره دانه های قهوه است. ظرفی را که کاملا پلمپ است را انتخاب کنید و از رطوبت، نور و گرما دور نگه دارید. و به خاطر داشته باشید که سعی کنید از قرار دادن قهوه آسیاب شده در فریزر یا یخچال جلوگیری کنید تا از رطوبت طعم قهوه شما را خراب کند.

Bag-of-Coffee-Beans

چه چیزی بر طراوت قهوه تأثیر می‌گذارد

دو چیز اصلی، نور و اکسیژن که به ما زندگی می‌دهند، زندگی را از قهوه دور می‌کند. شما باید اصولی را رعایت کنید که باریستاها در سراسر جهان برای نگهداری قهوه خود استفاده می‌کنند و خوشبختانه، آنها به راحتی در خانه شما نیز استفاده می‌شوند.

برای حداکثر طراوت قهوه، باید:

  • کاهش حرکت هوا
  • نوسانات دما را محدود کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

بهترین روش‌ها برای نگهداری و تازه نگه داشتن قهوه

فرقی نمی‌کند که دانه های آن کامل باشد یا قهوه آسیاب شده، می‌توانید از روش های کوتاه و بلند مدت برای ترد و قهوه ماندن قهوه خود پیروی کنید:

درجه حرارت را کنترل کنید

در بیشتر موارد، مکان‌هایی که قهوه خود را در آن ذخیره می‌کنید مطلوب نخواهد بود. به عنوان مثال، ذخیره کردن قهوه در کابینت های نزدیک اجاق گاز باعث گرم شدن بیش از حد آن می‌شود و گذاشتن آن روی میز جلویی طعم آن را رقیق کرده، زیرا نور خورشید از پنجره های شما عبور می‌کند.

 

ظروف ضد هوا و ضد نور

به راحتی می‌توان به ظروفی مانند شیشه، بطری های جایگزین شده یا کیسه های پلاستیکی دست یافت. اکثر آنها اجازه نمی‌دهند هوا به قهوه شما برسد. شما می‌توانید از هر یک از آنها استفاده کنید اما مطمئن شوید که آن را در مکانی قرار داده اید که همیشه از نور خورشید دور است.

برعکس، می‌توانید از محفظه ای که هوا بسته و ضد نور است استفاده کنید. به طور خاص، یک قوطی قهوه به اندازه کافی خوب است که اکسیژن را از بین می‌برد و از بی حس شدن قهوه به دلیل قرار گرفتن در معرض نور جلوگیری می‌کند.

 

 

از فریزر فقط برای نگهداری طولانی مدت استفاده کنید

در مورد طراوت، ذخیره قهوه به صورت آشکار در فریزر باعث می‌شود که سریع‌تر پیر شود و طعم آن را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. اما وقتی در حال آماده شدن هستید یا قهوه را به مقدار زیاد خریداری کرده اید، بهتر است چند کیسه کوچکتر ذخیره کرده و کیسه هایی را که در یک یا دو هفته استفاده نمی‌کنید فریز کنید. فقط مطمئن شوید که هر کیسه با یک پلاستیک ضخیم یا یک محفظه دیگر محکم بسته شده باشد.

به یاد داشته باشید، وقتی قهوه را از فریزر بیرون می آورید، آن را دوباره در فریزر قرار ندهید. زیرا به دلیل تغییر مکرر دما، باعث از بین رفتن طعم و عطر آن می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید