طرز تهیه کف شیر با نازل بخار اسپرسوساز

طرز تهیه کف شیر با نازل بخار اسپرسوساز

شیر فوم یا کف شیر در بسیاری از نوشیدنی‌های اسپرسو و سایر نوشیدنی های گرم استفاده می‌شود. با کمی تمرین، می‌توانید فوم شیر فوق العاده‌ای برای کاپوچینو، ماکیاتو، لاته چای و سایر نوشیدنی ها تهیه کنید.  اگر روی دستگاه اسپرسو با نازل بخار سرمایه‌گذاری کرده‌اید، کف کردن شیر با آن بسیار آسان است. از نظر فنی، نازل بخار، شیر شما را بخار می‌کند و کف کردن آن باعث ایجاد بافت متفاوتی در حباب‌ها می‌شود، اما هر دو کف بسیار لذت بخشی را ایجاد می‌کنند.

اکثر اسپرسوسازهای مدرن – از جمله بسیاری از اسپرسوسازهای اتوماتیک – دارای یک نازل بخار هستند که در کناره آن واقع شده است. این بازوی متصل شده به سادگی بخار را وارد شیر شما کرده و در حالی که هوا را به شیر اضافه می‌کند، به آرامی آن را با فشار گرم کرده، که باعث کف کردن آن می‌شود. برای کف شیر به یک پیچر شیر نیاز دارید. پیچر شیر عمق کاملی برای نازل بخار دارند و دسته بلند آن به راحتی قابل کنترل می‌باشد. روش‌های دقیق برای کف کردن شیر بر اساس نوشیدنی متفاوت است، اما این تکنیک اصول اولیه سبک شیر بافت را شامل می‌شود. برای بهترین نتیجه، شیر باید کاملا سرد باشد. کاپوچینو و لاته نوشیدنی‌هایی هستند که به ترتیب از مخلوط کردن اسپرسو با کف شیر تهیه می‌شوند. همه دستگاه های اسپرسو دارای یک نازل بخار (معمولا در کنار، در مجاورت فیلتر portafilter) هستند که برای کف کردن و بخار دادن شیر استفاده دارد. برای شروع، مطمئن شوید که دستگاه شما قادر است بین 1 تا 1.5 بار فشار بخار ایجاد کند، که محدوده ایده آل برای رسیدن به میکروفوم است. اگر نازل بخار شما بیش از یک سوراخ در قسمت پایین داشته باشد، خوش شانس هستید. سوراخ های بیشتر به معنی پتانسیل بیشتر تلاطم کنترل شده در پیچر شیر هنگام تهیه کف شیر است، که می‌تواند به شما کمک کند بافت را زیبا و محکم نگه دارید.

 

مراحل تهیه کف شیر

شیر سرد را داخل یک پیچر شیر سرد ( در حالی که نباید پیچر را بیشتر از 1/3 پر کنید، برای اینکه حجم فوم دو برابر شود، در پارچ نیز نباید کمتر از این مقدار داشته باشید، در غیر این صورت در تهیه کف شیر مشکل بیشتری خواهید داشت) ریخته و سپس نازل بخار را داخل آن قرار می‌دهید و صفحه خروجی بخار را به یک جریان مداوم بخار وصل کنید. نگه داشتن نوک نازل بخار در کناره‌های پیچر باعث ایجاد گرداب در شیر شده که باعث می‌شود کف به طور یکنواخت در سراسر شیر مخلوط شود تا یک بافت یکدست ایجاد شود. اگر نازل بخار بیش از حد به سطح شیر نزدیک باشد، حباب های بسیار بزرگ ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که برای تهیه یک کف شیر مناسب “حباب های ریز” لازم است. سپس پیچر را به سمت بالا و پایین و در اطراف نازل حرکت دهید تا هوا با شیر مخلوط شده و حباب های بزرگتر را بشکنید. حباب‌ها باید به تدریج کوچکتر شوند. این کار کف را در شیر پخش می‌کند و دمای یکنواخت را تضمین می‌کند. این کار کف را در شیر پخش کرده و دمای یکنواخت را تضمین می‌نماید. هنگامی که حجم مخلوط به میزان قابل توجهی افزایش یافت – حدود دو برابر حجم برای یک کاپوچینو یا 1 1/2 برابر حجم برای یک لاته، صفحه را ببندید و نازل را بردارید. بافت شیر ​​باید صاف و از نظر ظاهری شبیه به بستنی آب شده باشد. و به این صورت کف شیر شما برای نوشیدنی‌های مختلف آماده است.

 

کدام شیرها بهترین کف را می دهند؟

برخلاف تصور رایج، شیر پرچرب بهترین فوم را تولید نمی‌کند. اگرچه صاف و خامه ای است، اما چربی حباب‌های هوا را سنگین کرده، و آنچه به دست می‌آورید به اندازه آنچه که از بهترین شیر برای نوشیدنی های اسپرسو استفاده می‌کنید، تنگ و بسته بندی نشده است. مناسب‌ترین گزینه برای تهیه فوم شیر، شیر بدون چربی است. انواع دیگر شیر مانند 2 درصد نیز کف خوبی داشته، اما از شیرهای بدون لاکتوز خودداری کنید زیرا فاقد قند و پروتئین‌هایی هستند که حباب های هوا را در کنار هم نگه می‌دارند. سایر نوشیدنی های غیر لبنی مانند شیرسویا، شیر بادام، شیرنارگیل نیز می‌توانند کف کنند، اما این به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. هنگامی که چند نوع مختلف شیر را امتحان کردید، بهترین چیزی که برای شما مناسب است را خواهید یافت.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید