کشورهای تولید کننده قهوه و تفاوت قهوه های آن ها

کشورهای تولید کننده قهوه و تفاوت قهوه های آن ها

قهوه! ناجی لحظه های خسته، نوشیدنی ای که با عطر و طعمش ما را مجذوب خود می‌کند. قهوه 1200 تا 1300 سال است که در زندگی ما وجود دارد، و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های تاریخ بشر بوده است. به طوری که قهوه در حدود 70 کشور کشت می‌شود. در سال های اخیر علاقه به قهوه در کشور ما نیز افزایش یافته است. اما، چند نفر از ما واقعا می‌دانیم که چه چیزی می‌نوشیم؟ چند نوع دانه قهوه وجود دارد و چه ویژگی هایی دارد؟ اجازه دهید نگاهی دقیق به این موضوع به شما ارائه دهیم…

از یک طرف، این بدان معنی است که قهوه شما نمی‌تواند بیش از سه طعم داشته باشد. کشورهایی که قهوه در آن رشد کرده‌اند نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند. این بر طعم، قدرت و قوام کلی نوشیدنی تأثیر می‌گذارد. بیایید نگاهی به تفاوت های اصلی بین دانه های قهوه از کشورهای مختلف بیندازیم.

 

دانه های قهوه از کشورهای مختلف: تفاوت های اصلی

ویتنام

روبوستای ویتنامی به دلیل آب و هوای گرمسیری و بارندگی فراوان، بسیار قوی است. در عین حال، طعم کمی ترش و ملایم از ویژگی های این قهوه است. لازم به ذکر است که ویتنام یکی از بزرگترین صادرکنندگان قهوه است. شرکت‌های محلی برشته‌ای نسبتا قوی تولید می‌کنند که این قهوه را برای طرفداران اسپرسو مناسب‌تر می‌سازد.

اتیوپی

اتیوپی زادگاه قهوه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عربیکا محسوب می‌شود. قسمت اصلی مزارع با انواع قهوه کاشته شده که عطری ملایم و لطیف دارد. به دلیل روزهای آفتابی زیاد، دانه‌های آسیاب شده منقبض بوده و بوی کمی وانیل دارند. حتی انواع قهوه نسبتا ارزان این کشور به اندازه کافی خوشمزه هستند که باید آنها را امتحان کنید.

پرو

بیایید در مورد بهترین قهوه پرو در جهان صحبت کنیم. این کشور یکی از تولیدکنندگان کلیدی روبوستا و عربیکا است. از آنجایی که قهوه در دامنه‌های کوه رشد می‌کند، رنگ تیره‌ای به خود می‌گیرد و طعمی از ادویه‌ها دارد. ویژگی های آب و هوایی امکان رشد دانه قهوه را برای تقریبا یک سال کامل فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید قهوه بی‌نظیرتری داشته باشید، باید به دنبال قهوه ای باشید که در پاییز تهیه می‌شود. گونه های تابستانی نرم تر هستند و طعم لطیفی دارند.

اندونزی

این کشور انواع مختلفی از قهوه را تولید می‌کند. مشخصه دانه قهوه اندونزیایی کمی اسیدی و نت های میوه ای است. علاوه بر این، اینجا وطن گران ترین نوع لواک است. اگر به دنبال نوشیدنی ملایم و معطر با کمی اسیدی هستید، باید قهوه اندونزیایی را انتخاب کنید. با این وجود، انواع بسیار قوی و ترش در اینجا رشد می‌کنند، مناسب برای کسانی که می‌خواهند صبح ها شاد باشند.

برزیل

قهوه برزیلی با ترشی لطیف و طعم ملایم آجیلی خود متمایز می‌شود. برخی از گونه های جنوب کشور طعم شکلاتی با تلخی جزئی و طعمی تارت دارند. اما انواع قهوه برزیلی نت ترش قوی ندارند. بیشتر کاملا ملایم هستند و برای افراد دارای مشکلات سلامتی منع مصرف ندارند. این کشور عمدتا در عربیکا تخصص دارد، اما مناطق شمالی دقیقا به خاطر روبوستا با دارچین و نت های میوه ای شناخته شده است.

هند

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که فقط چای در هند کشت می‌شود. اما این کشور صادرکننده بزرگ قهوه است. شما می‌توانید عربیکا هندی را امتحان کنید. روبوستا در مناطق شرقی کشت می‌شود و در کشورهای دیگر فروخته نمی‌شود. ویژگی بارز قهوه هندی طعم شیرین ملایم آن با اسیدیته بسیار ملایم است. کافی است قهوه سازهای با رتبه برتر زیر 100 را انتخاب کنید تا از قوام نوشیدنی گرم به طور کامل لذت ببرید. برخی از انواع دانه قهوه هند نیز طعم شکلاتی دارند.

 

اوگاندا

اوگاندا یک بازیگر کلیدی در دنیای قهوه است. ویژگی اصلی قهوه این منطقه، اسیدی و طعم خفیف شکلات شیری است. همچنین قهوه اوگاندا رایحه ای میوه ای و طعمی طولانی شیری دارد. چنین نوشیدنی مخصوصا برای کودکان و کسانی که قدرت و قابض بودن بیش از حد را دوست ندارند مرتبط خواهد بود.

 

کلمبیا

کلمبیا اولین جایی است که وقتی کسی در مورد قهوه صحبت می‌کند، به آن اشاره می‌شود. این کشور انواع مختلفی از دانه قهوه را ایجاد کرده است. بیشتر آنها طعم کاکائویی و طعم میوه ای سبک دارند. ترشی متمایز و طعم ملایم و متعادل به عنوان معیار کیفیت شناخته شده است. برخی از دانه ها طعم نیشکر، کارامل یا شکلات دارند. همچنین، تولیدکنندگان از یک فناوری منحصر به فرد برشته کردن مرحله به مرحله استفاده می‌کنند که در نتیجه دانه های قهوه طعم غنی تر و متعادل تری دارند.

 

تانزانیا

قهوه تانزانیا دارای طعم توت و نت های شیری است. گونه های جنوبی عطر گلی بیشتری دارند و در هنگام تهیه نوشیدنی قوام بیشتری دارند. انواع شمالی ترش تر هستند و طعم دارچینی ترش دارند. از آنجایی که قهوه در خاک آتشفشانی رشد می‌کند، دانه ها اسیدیته سایه تیره تر پیدا می‌کنند.

 

آمریکای جنوبی

وقتی صحبت از قهوه آمریکای جنوبی می‌شود، بیشتر مردم به کلمبیا و برزیل فکر می‌کنند. برزیل به دلیل صادرات و تولید قهوه در مقیاس بزرگ شناخته شده است و وسعت این کشور به خوبی می‌تواند طعم های متنوعی را حتی در داخل مرزهای خود تولید کند. قهوه برزیلی به سه روش فرآوری می‌شود: خشک (طبیعی)، مرطوب (شسته شده)، نیمه شسته (پالپ طبیعی).

تا آنجا که کلمبیا پیش می‌رود، این کشور سومین واردکننده و تولید کننده بزرگ دانه قهوه خام در جهان است. قهوه کلمبیایی به دلیل ترکیبی از اسیدیته ملایم و شیرینی قوی کاراملی، گاهی اوقات با ته رنگ مغزی شناخته شده است.

 

آمریکای مرکزی

کشورهای آمریکای مرکزی به دلیل نزدیکی به آمریکای شمالی، صادرکنندگان بزرگ قهوه به ایالات متحده هستند. محبوب ترین کشورهای تولید کننده قهوه در این منطقه گواتمالا، هندوراس و کاستاریکا هستند. از نظر مشخصات طعم، دانه‌های قهوه این کشورها به دلیل ایجاد طعم روشن شناخته شده‌اند. به لطف آب و هوا و ارتفاعی که در آن دانه های قهوه در این منطقه رشد می‌کنند، قهوه تا حدودی اسیدی است و حاوی شیرینی صاف است.

 

دانه های قهوه از کشورهای مختلف: تفاوت های اصلی

کلمات پایانی

همانطور که می‌بینید، آب و هوا نقش مهمی در شکل دادن به طعم دانه های قهوه دارد. نوع خاک و میزان بارندگی نیز مهم است. هنگام انتخاب قهوه از یک کشور خاص، باید بر اسیدیته، قدرت، عطر و طعم و مزه تمرکز کنید. بولیوی و کلمبیا به خاطر انواع متعادل خود مشهور هستند. در همان زمان، گزینه های عجیب و غریب از اندونزی و پرو نیز وجود دارد. هر چه آب و هوای این کشور گرمتر باشد، عطرهای میوه ای و گلی بیشتری خواهید داشت. همچنین گونه های جنوبی طعم شیرین تری دارند. این نوع قهوه آفریقایی است.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید