اشتباهات تهیه قهوه با فرنچ پرس

اشتباهات تهیه قهوه با فرنچ پرس

شما سزاوار این هستید که از یک فنجان قهوه که مطابق با ذائقه شما باشد لذت ببرید. اما برای اینکه طعم قهوه‌تان را به همان شکلی که می‌خواهید داشته باشید، باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

در این مقاله، رایج‌ترین اشتباهات فرنچ پرس را بیان می‌کنیم که می‌تواند شما را از طعم بهینه قهوه باز دارد. اگر بتوانید یاد بگیرید که از این مشکلات دوری کنید، قهوه شما در طول روز به شما قدرت می‌دهد و به طور همزمان طعم شگفت انگیزی به شما می‌دهد.

استفاده از قهوه نامرغوب

حتی اگر از بهترین فرنچ پرس استفاده می‌کنید، اشتباهات در این فرآیند می‌تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد – این می‌تواند کیفیت به خاطر دانه های قهوه ای باشد که استفاده می‌کنید. طعم قهوه فرنچ پرس مستقیما از دانه ها می‌آید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید یک قهوه با کیفیت بالا را استفاده کنید.

شما باید تفاوت بین دانه های قهوه عربیکا و روبوستا را بدانید. بسته به سلیقه خود، باید تصمیم بگیرید که کدام را بیشتر دوست دارید. دانه های عربیکا معمولا ترش تر هستند و بوی دلپذیرتری دارند. روبوستا تلخ تر است، به این معنی که کافئین بیشتری نیز خواهد داشت.

اشتباهات فرنچ پرس

از پودر قهوه با آسیاب مناسب استفاده کنید

فیلتر فرنچ پرس به گونه ای طراحی شده است که تفاله های قهوه را به درستی گرفته و از ورود آنها به فنجان جلوگیری کند. بسته به نوع مدلی که دارید، فیلتر آنقدر خوب نیست که بتواند همه پودر را بگیرد.

قبل از اینکه پودرهای قهوه را در فیلتر قرار دهید، باید مطمئن شوید که درشت باشد، دقیقا مانند نمک دریا. این اندازه به فرنچ پرس اجازه می‌دهد تا به طور موثر دم بکشد و از آسیاب شناور جلوگیری کند.

از آب خیلی داغ استفاده می‌کنید

دمای مطلوب آب برای یک پرس فرنچ حدود 202 درجه فارنهایت است که کاملا در حال جوش نیست. اگر از این مقدار بیشتر بجوشید، فرنچ پرس قهوه را به درستی دم نمی‌کند.

اگر از آب خیلی داغ استفاده کنید، پودر قهوه را می‌سوزاند و بر طعم آنها تأثیر منفی می‌گذارد. برای اطمینان از بهترین طعم برای قهوه فرنچ پرس خود، باید حواستان باشد که آن را در این محدوده دمایی ایده آل نگه دارید تا یک قهوه خوش عطر و طعم داشته باشید.

از ترازو استفاده نمی‌کنید

یکی دیگر از موانعی که برای قهوه فرنچ پرس با کیفیت وجود دارد، نسبت قهوه به آب است. در طول زمان ایده خوبی در مورد مقدار صحیح استفاده به دست خواهید آورد، اما یک ترازو به شما امکان می‌دهد بر روی یک روش قابل اعتماد تمرکز کنید.

هرکسی ترجیحات طعمی متفاوتی دارد، اما باید سعی کنید نسبت قهوه به آب 1:12 برای اطمینان از بالاترین کیفیت قهوه داشته باشید. مقیاس به شما یک مقدار عددی ثابت برای اندازه گیری می‌دهد.

از تایمر استفاده نمی‌کنید

زمان برای تهیه یک فنجان قهوه فرنچ پرس با کیفیت بسیار مهم است. اگر از حدس و گمان برای تصمیم گیری برای مدت زمان دم کشیدن استفاده کنید، طعم قهوه شما ثابت نخواهد بود.

بسته به اینکه یک فنجان سبک، معمولی یا قوی می‌خواهید، باید تایمر خود را برای نتیجه دلخواه تنظیم کنید و هر بار که قهوه دم می‌کنید آن را ثابت نگه دارید. بدون تایمر برای پایبندی، قهوه شما طعم دقیقی را که می‌خواهید به شما نمی‌دهد.

پس از دم کردن قهوه را نگه می‌دارید

اگر پس از اتمام فرآیند دم کردن، قهوه خود را در فرنچ پرس نگه دارید، محصول نهایی شما بسیار تلخ می‌شود. می‌خواهید مطمئن شوید که تمام قهوه‌ای را که می‌نوشید بلافاصله پس از درست کردن آن از فرنچ پرس خالی کنید. بهترین روش این است که مقداری را که قرار است بنوشید تهیه کنید و به محض اتمام دم کردن، حواستان به مصرف آن باشد.

اشتباهات فرنچ پرس

در ابتدا دم ​​کرده را هم می‌زنید‌

برای اطمینان از دریافت بهترین فنجان قهوه فرنچ پرس، باید اجازه دهید بدون هم زدن بماند. اگر تصمیم به مخلوط کردن دم کرده در همان ابتدا داشته باشید، نمی‌توانید طعم زیادی را استخراج کنید. وقتی آب را ریختید، مطمئن شوید که همه آن را ریخته اید و سپس به آن دست نزنید. هنگامی که اجازه دهید قهوه روند طبیعی خود را طی کند، طعم آن تازه خواهد بود.

تمیز نکردن فرنچ پرس

اگر فرنچ پرس خود را بعد از استفاده از آن تمیز نکنید، فنجان های قهوه آینده شما اسیدی خواهند شد. برای اطمینان از اینکه تمام فنجان های شما طعم تازه ای دارند، باید هر بار یک سیستم تمیز کننده داشته باشید. همانطور که تمیز می‌کنید، به دنبال تفاله قدیمی و روغن های تند و زننده برای پاک کردن باشید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید