نحوه دم کردن با قهوه ساز سایفون

نحوه دم کردن با قهوه ساز سایفون

سایفون قهوه (یا ظرف مخزن) در حدود سال 2007 در میان متخصصان قهوه رنسانسی را تجربه کرد. در دوران اوج خود، باریستاها از سایفون هایی استفاده می‌کردند که دارای پرتافیلتر بود. در حالی که برخی از کافه‌ها هنوز سایفون ارائه می‌دهند، به هیچ وجه به اندازه گذشته محبوب نیست – اما این بدان معنا نیست که قهوه آن لذت‌بخش و خوشمزه نیست.

قهوه سایفون یک تجربه قهوه باورنکردنی را هم از نظر طعم و هم از نظر زیبایی شناسی ارائه می‌دهد. استفاده از دانه های قهوه باکیفیت و تازه و یک آسیاب فرز درجه یک برای بهترین نتایج دم کردن قهوه سایفونی بسیار مهم است. این دستگاه هنوز هم در مهمانی ها محبوب است و دم کردن آن بسیار سرگرم کننده است پس چرا که نه؟ بیایید یک قهوه سایفون آماده کنیم.

راهنمای گام به گام قهوه سایفون

دم کردن قهوه سایفون برای تولید یک فنجان طعم عالی پیچیده نیست. فقط مطمئن شوید که با قهوه تازه بو داده، آب تمیز و تجهیزات تمیز شروع می کنید. در اینجا راهنمای گام به گام ساده ما است.

مراحل تهیه قهوه سایفون

به ظرف پایه، آب اضافه کنید

آب می‌تواند از قبل گرم یا سرد باشد، اما برای بهترین نتیجه مطمئن شوید که فیلتر شده است. آب را در قسمت پایین سایفون اندازه گیری کنید، به خاطر داشته باشید که نسبت 7 گرم قهوه به ازای هر 100 میلی لیتر آب نسبت دم آوری ایده آل است. برای 3 فنجان قهوه، 350 میلی لیتر آب از قبل گرم شده را اندازه بگیرید و از 25 گرم قهوه استفاده کنید.

حرارت را روی پایه سایفون اعمال کنید

اکثر قهوه سازهای سایفونی دارای مشعل فتیله ای پارچه ای هستند که استفاده از آن کاملا مناسب است (با الکل های متیل هیدرات). اما استفاده از مشعل بوتان، فرآیند دم کردن را سرعت می‌بخشد و اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر دمای دم آوری داشته باشید. مشعل را زیر کاسه سایفون پایینی قرار دهید. (اگر از مشعل الکلی فتیله پارچه ای استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فتیله شما حدود 5 تا 10 میلی متر از ته لیوان فاصله دارد). مشعل بوتان را روشن کنید و اجازه دهید آب زیر سایفون به جوش بیاید.

نحوه دم کردن با قهوه ساز سایفون

افزودن فیلتر به قسمت Top Siphon

سایفون از یک فیلتر پارچه ای استفاده می‌کند که برای تمیز و بهداشتی نگه داشتن آن بین استفاده بسیار مهم است. فیلتر تمیز قهوه سایفون خود را در قسمت بالای شیشه قرار داده و وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که فنر گیر به کف سایفون وصل شده باشد و فیلتر پارچه ای صاف باشد.

بخش های بالا و پایین سایفون را وصل کنید

هنگامی که فیلتر به طور ایمن وصل شد، قسمت بالایی را در گلوب پایین (که در این مرحله حاوی آب است) قرار دهید. مطمئن شوید که واشر مهر و موم شده است. لازم نیست که فوق العاده محکم باشد، اما مطمئن شوید که مهر و موم خوبی ایجاد کرده اید.

نحوه دم کردن با قهوه ساز سایفون

قهوه را اضافه کنید

اتفاقات زیادی در شرف وقوع است. همانطور که آب کاسه پایینی گرم می‌شود، قهوه خود را به میزان لازم آسیاب کنید (ما توصیه می‌کنیم 7 گرم در هر 100 میلی لیتر آب مصرفی). در نهایت، آب به قسمت بالای دستگاه شما منتقل می‌شود (بخار آن را بالا می برد!) و این زمانی است که قهوه آسیاب شده خود را به آب در ظرف بالایی اضافه می‌کنید.

قهوه را هم بزنید

به محض اینکه دیدید بیشتر آب دم به ظرف بالایی رسیده است و قهوه را اضافه کردید، مخلوط را خوب و کنترل شده هم بزنید تا قهوه آسیاب شده کاملا اشباع شوند. اگر از قاشق فلزی استفاده می‌کنید، بسیار مراقب باشید. کافیست چند بار هم بزنید تا قهوه در آب داغ حل شود.

نحوه دم کردن با قهوه ساز سایفون

زمان دم کردن

گوشی هوشمند خود را بردارید یا به ساعت خود نگاه کنید و تایمر را روشن کنید. زمان دم کردن با اندازه یک سایفون متفاوت است، اما ما زمان کامل را 90 ثانیه در نظر می‌گیریم (با مدل 5 فنجانی 100 ثانیه را امتحان کنید).

در صورت تمایل، می‌توانید کمی قبل از تمام شدن تایمر، قهوه را یک بار هم بزنید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید