تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول قهوه چیست؟

تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول قهوه چیست؟

تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول وجود دارد زیرا راه های زیادی برای دم کردن قهوه وجود دارد. می‌توانید از کیسه قهوه سنتی استفاده کنید و آن را به صورت دستی دم کنید. با این حال، دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک امروزه محبوبیت زیادی دارند.

با اسپرسوسازهای اتوماتیک، می‌توانید با غلاف یا کپسول قهوه انتخاب کنید.

می‌توانید از غلاف قهوه یا کپسول استفاده کنید. اما آیا از تفاوت های اساسی بین آنها آگاه هستید؟ اغلب، مردم هر دو را به جای هم ذکر می‌کنند. با این حال، آنها یکسان نیستند.

غلاف قهوه با کپسول قهوه متفاوت است. مطمئنا، هر دو مورد می‌توانند یک فنجان قهوه با کیفیت را برای شما دم کنند. با این وجود، تفاوت های متمایز ممکن است در دراز مدت اهمیت داشته باشند.

غلاف قهوه چیست؟

غلاف‌های قهوه غلاف‌های دایره‌ای هستند که برای دم کردن آن در فیلتر قرار می‌دهید. غلاف های قهوه فیلتر مخصوص به خود را نیز دارند. به طور کلی، برای ایجاد یک غلاف قهوه، حدود 7 گرم قهوه بو داده تحت فشرده سازی قرار دارد. این فشرده سازی در یک غلاف کاغذی دایره ای دو طرفه صورت می‌گیرد.

بسته بندی غلاف قهوه معمولا در دوزهای تک قهوه عرضه می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید به سرعت غلاف های زباله را دور بریزید. این به این دلیل است که غلاف های قهوه از کاغذ تولید می‌شوند. بنابراین آلودگی محیطی کم است.

 

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

کپسول قهوه چیست؟

ما می‌توانیم کپسول های قهوه را به عنوان یک ظرف استوانه ای بسته بندی شده در خلاء توصیف کنیم. در اینجا، به جای فیلتر پارچه ای، قهوه در بسته بندی پلاستیکی یا آلومینیومی وجود دارد. همچنین دارای رویه ای از فویل است و از آب بندی خلاء سود می‌برند. این برای جلوگیری از آلودگی توسط عوامل خارجی مانند آتش و اکسیژن است.

کپسول های قهوه برای استفاده با یک برند یا دستگاه خاص ساخته می‌شوند. بنابراین، هر کپسولی با دستگاه های قهوه کار نمی‌کند. شما باید از یک کپسول خاص با یک دستگاه خاص استفاده کنید.

از طرف دیگر، کپسول های قهوه ممکن است در بسته های یکبار مصرف با بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی عرضه شوند. این بسته ها حاوی قهوه آسیاب شده است. آنها همچنین مارک‌دار موجود در ظروف جدیدتر سازگار با ماشین را دارند.

کپسول یا بخشی از یک سیستم باز یا بسته است. سیستم‌های باز به دستگاه اسپرسوساز اجازه می‌دهند تا از طیف وسیع‌تری از آنها را استفاده کند. از این رو، فروشندگان زیادی وجود دارند که کپسول های آنها با این سیستم سازگار است.

کپسول های سیستم بسته حاوی قهوه مارک‌دار هستند. علاوه بر این، این بدان معنی است که شما فقط می‌توانید از همان مارک کپسول سازگار در دستگاه خود استفاده کنید. در نهایت، آنها برای دم کردن محصول ذخیره شده در داخل با موفقیت و کارآمدی به فشار نیاز دارند.

 

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

ویژگی های غلاف قهوه

غلاف قهوه چیست؟ غلاف های قهوه معمولا در بسته بندی های کاغذی عرضه می‌شوند. این یک تفاوت عمده بین غلاف قهوه و کپسول است. پودر قهوه پس از فشرده سازی در دو ورق کاغذ می‌آیند. آنها سبک وزن هستند و به راحتی قابل نگهداری هستند.

می‌توانید به غلاف های قهوه به عنوان پد قهوه نیز اشاره کنید. آنها دایره ای هستند و شباهت های بصری به یک کیسه چای دارند. آنها مانند یک کیسه چای کار می‌کنند. با این حال، در بحث غلاف قهوه در مقابل کپسول، این یک تمایز عمده است.

برای دم کردن، غلاف های قهوه به سیستم قطره ای با فشار آهسته نیاز دارند. تلاش و دم کردن قهوه داخل آن در یک سیستم فشار بالا خطرناک است. این به دلیل خواص شکننده موادی است که قهوه آسیاب شده وارد آن می‌شود. در نهایت، کیسه می‌تواند ترکیده و منجر به برداشت پودر قهوه از فنجان شما شود.

غلاف ها در دوزهای تک عرضه می‌شوند. بنابراین شما از آنها در هر غلاف استفاده می‌کنید. یک غلاف استاندارد حاوی حدود 7 گرم پودر قهوه است. اکثرا یک غلاف برای دم کردن یک فنجان قهوه کافی است.

یکی دیگر از تمایزات عمده غلاف قهوه در قالب قابلیت استفاده وجود دارد. برای پردازش تقریبا با هر دستگاه قهوه ساز به راحتی در دسترس است. این به شرطی است که دستگاه دارای پورتافیلتر باشد.

به دلیل استفاده از کاغذ در تولید آن، غلاف قهوه به راحتی دفع می‌شود. در این دوران کنونی با تمرکز بر بازیافت، غلاف های قهوه به انقلاب سبز کمک می‌کنند. غلاف های کاغذ پس از اتمام کار به راحتی خراب می شوند.

ویژگی های کپسول قهوه

علاوه بر این، بیایید بیشتر در مورد تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول صحبت کنیم. در اینجا به عوامل منحصر به فرد کپسول قهوه می‌پردازیم. این یک ظرف استوانه‌ای تک‌سرویس بسته‌بندی شده وکیوم است.

آنها معمولا یا از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته می‌شوند. روی بسته بندی درپوشی دارد که دستگاه برای دم کردن قهوه آن را سوراخ می‌کند. درب آن نیز برای حفظ طول عمر کپسول قهوه ضروری است.

انتخاب مواد تنها عاملی نیست که غلاف ها و کپسول های قهوه را متفاوت می‌کند. مهر و موم همچنین به ایجاد چندین دم از یک کپسول کمک می‌نماید. این به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه از قهوه بیشتر لذت ببرید.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که کپسول های قهوه با همه دستگاه ها کار نمی‌کنند. شما باید غلاف های مارک مناسب را برای دستگاه های قهوه ساز مناسب خریداری کنید. زیرا غلاف اشتباه در هیچ دستگاه قهوه ساز تصادفی قرار نمی‌گیرد.

بسته بندی آن حدود 5 گرم در هر غلاف دارد. کپسول ها با قرار دادن غلاف مستقیما در دستگاه کار می‌کنند. آب داغ قهوه را از کپسول خارج می‌کند. سپس، بخار پودر قهوه را فعال کرده و آنها را دم می‌کند.

غلاف آلومینیومی شانس بازیافت بالایی دارد. آلومینیوم می‌تواند تقریبا به طور کامل بازیافت شود و خواص ذاتی خود را حفظ کند. این بدان معنی است که عملا هیچ یک از خواص آن از بین نمی‌رود.

برخی از پلاستیک ها به صورت کمپوست پذیر هستند. اینها موادی هستند که پس از دفع به راحتی می‌توانند به طور طبیعی تجزیه شوند. این به کاهش زباله در محل های دفن زباله کمک می‌کند.

کپسول های قهوه نیز به عنوان یک گزینه برتر عمل می کنند. آنها در ارائه خود ظریف هستند و به عنوان یک بسته با کیفیت عمل می کنند. آنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند و جلوه زیبایی به انبار شما می بخشند.

 

تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول قهوه

چندین تفاوت فاحش بین غلاف قهوه و کپسول وجود دارد. این تفاوت ها به عنوان مزایا و معایب برای هر دو مورد عمل می‌کند. در این بخش، این تغییرات را برجسته خواهیم کرد.

بیایید به بحث غلاف قهوه در مقابل کپسول شیرجه بزنیم. این مشخص می‌کند که کدام گزینه را برای تجربه قهوه خود انتخاب کنید. جدول زیر را بررسی کنید.

غلاف قهوه کپسول قهوه
از کاغذ ساخته شده است از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته شده است
برای نگهداری به ذخیره سازی خشک اضافی نیاز دارد لزوما به ذخیره سازی خشک اضافی نیاز ندارد
ردپای محیطی کمتری دارد ردپای محیطی نسبتا بالاتری دارد
غلاف ها در دستگاه های قهوه ساز با فیلتر قرار می‌گیرند کپسول ها در دستگاه های قهوه ساز دارای فیلتر قرار نمی‌گیرند
آنها در دوزهای منفرد بسته بندی می‌شوند بسته بندی شده و در ظروف محکم با خلاء مهر و موم شده است
تقریبا با هر دستگاه قهوه ساز کار می‌کند با همه دستگاه های قهوه ساز کار نمی‌کند
دارای حجم بسته بندی حدود 7 گرم دارای حجم بسته بندی حدود 5 گرم
خیلی راحت دفع می‌شود دفع نسبتا آسان
حجم بالاتر در هر دم حجم کمتر در هر دم

 

این جدول یک نمای کلی از تفاوت های عمده بین غلاف قهوه و کپسول ارائه می‌دهد. ما شما را از طریق هر نقطه راهنمایی خواهیم کرد و در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

تکنیک های نگهداری

نگهداری راه را برای مجموعه دیگری از تفاوت ها بین غلاف قهوه و کپسول هموار می کند. غلاف های قهوه از کاغذ ساخته می شوند و سطح نسبتاً قابل نفوذی دارند. این سطح مشابه سطح یک کیسه چای است.

غلاف‌های قهوه برای محافظت از تفاله‌های قهوه به یک نوع ذخیره اضافی نیاز دارند. از این رو، این امر در محافظت از غلاف در برابر عوامل خارجی ضروری است. به طور معمول، یک شیشه یا ظرف شیشه ای می‌تواند به عنوان یک واحد ذخیره سازی عالی برای غلاف ها باشد.

از سوی دیگر، کپسول های قهوه در محفظه های آلومینیومی یا پلاستیکی عرضه می‌شوند. این کپسول‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند تا پودر قهوه درون آن حفظ شود. کپسول های آلومینیومی یا پلاستیکی بسیار سخت هستند و اجازه ورود رطوبت یا گرما را نمی‌دهند.

بنابراین، کپسول های قهوه ممکن است نیازی به ذخیره سازی اضافی نداشته باشند. می‌توانید آن‌ها را روی انباری خود به نمایش بگذارید و از کیفیت مداوم آنها مطمئن شوید. تا زمانی که آنها را در مکانی خنک و خشک قرار دهید، خوب خواهند بود.

حجم بسته بندی

آیا غلاف ها و کپسول های قهوه از نظر حجم یکسان هستند؟ همیشه اینطور نیست. یک غلاف قهوه معمولا حدود 7 گرم پودر قهوه را در بسته بندی کاغذی خود بسته بندی می‌کند. این اغلب منجر به حجم بالاتری در دم در مقایسه با کپسول ها می‌شود.

غلاف قهوه دارای مقدار کمی پودر در داخل آن است. این منجر به تجسم خوش طعم تر دم کردن قهوه می‌شود. افزایش تعداد تفاله های قهوه به این معنی است که قهوه بیشتری برای فشرده سازی وجود دارد.

از طرف دیگر، یک کپسول قهوه معمولا حاوی حدود 5 گرم پودر قهوه است. این همچنین یک فنجان عالی در هر دم به دست می‌دهد. عطر آن نیز قوی و وسوسه انگیز است. فقط ممکن است مقدار کمتری در هر دم داشته باشید.

 

مزایای غلاف قهوه

شما تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول را مشاهده کرده اید. اکنون زمان آن است که به مزایای چشمگیر غلاف قهوه نسبت به کپسول های قهوه توجه کنیم.

  • غلاف های قهوه به طور طبیعی تجزیه می‌شوند و ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.
  • غلاف های قهوه حاوی پودر قهوه در هر گرم در بسته بندی خود هستند.
  • غلاف های قهوه می‌توانند تقریبا با هر دستگاه قهوه ساز کار کنند.
  • غلاف های قهوه راحت تر دفع می‌شوند.
  • غلاف های قهوه در هر دم بیشتر سرو می‌شود.

مضرات غلاف قهوه

برای هر حرفه ای، یک مشکل وجود دارد. اکنون زمان آن است که به معایب عمده غلاف های قهوه توجه کنیم. اینها در تصمیم گیری شما در مورد نوع خرید نقش دارند.

  • غلاف های قهوه ماندگاری کمتری دارند.
  • غلاف های قهوه اغلب برای نگهداری نیاز به ذخیره سازی بیشتری دارند.
  • غلاف های قهوه شکننده تر هستند.

مزایای کپسول قهوه

شما توانسته اید مزایا و معایب مربوط به غلاف های قهوه را در بالا مشاهده کنید. وقت آن است که به طرف دیگر سکه قهوه بپردازیم. در اینجا به مزایای بی نظیر کپسول های قهوه می پردازیم.

  • کپسول های قهوه برای نگهداری نیازی به نگهداری اضافی ندارند.
  • کپسول های قهوه به میزان قابل توجهی برای مدت طولانی دوام می آورند.
  • کپسول های قهوه از نظر زیبایی برای چشم ها جذاب تر و جذاب تر هستند.
  • کپسول های قهوه در برابر عوامل خارجی دوام بیشتری دارند.

مضرات کپسول قهوه

بیایید این بخش را با برجسته کردن معایب کپسول های قهوه کامل کنیم. این بحث غلاف قهوه در مقابل کپسول را برای شما نهایی می‌کند. تعیین بهترین شکل قهوه برای شما به عهده شماست.

  • دفع کپسول های قهوه نسبتا سخت تر است.
  • کپسول های قهوه ردپای محیطی بالاتری بر جای می گذارند.
  • کپسول های قهوه در هر دم کمتر مصرف می‌شود.
  • کپسول های قهوه برای هیچ دستگاه قهوه ساز کار نمی‌کنند.
  • کپسول های قهوه حاوی تفاله قهوه کمتری در هر گرم در بسته بندی خود هستند.

در نهایت، صرف نظر از تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول، همه چیز به انتخاب های شخصی خلاصه می‌شود. هنگامی که بدانید کدام نوع ظرف قهوه با نیازهای شما مطابقت دارد، می توانید تصمیم بگیرید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید