قهوه بوبا چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

قهوه بوبا چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

قهوه بوبا یک نوشیدنی نوپا است که قلب ها را در سراسر جهان به دست آورده است. بیایید به هم ببینیم که چیست و چگونه آن را تهیه کنیم. برای تهیه این نوشیدنی، کافی است نوشیدنی قهوه مورد علاقه خود را با بوبا ترکیب کنید – ماده ای تیره رنگ و ژله مانند.

اگر از طرفداران دسر یا قهوه هستید، ممکن است قبلا نام بوبا را شنیده باشید. این نوشیدنی قهوه به طور فزاینده ای در سراسر جهان محبوب است. اما اگر هنوز در مورد آن نشنیده اید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در این قسمت با ریشه های بوبا، محبوبیت آن، چیستی قهوه بوبا و نحوه درست کردن خوشمزه ترین قهوه بوبا در خانه آشنا خواهید شد. هنگامی که این نوشیدنی را امتحان کنید، ممکن است به نوشیدنی قهوه تخصصی مورد علاقه جدید شما تبدیل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوشیدنی محبوب و چند دستور العمل برای امتحان کردن در خانه، به خواندن ادامه مطلب بپردازید.

قهوه بوبا چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

همه چیز درباره بوبا

بوبا ماده ای تیره رنگ و ژله مانند است که معمولا از مروارید تاپیوکا ساخته می‌شود. تاپیوکا از نشاسته ریشه کاساوا، ریشه یک گیاه آمریکای جنوبی که به نام یوکا نیز شناخته می‌شود، به دست می‌آید.

عمل تبدیل یوکا به توپ های تاپیوکا و غوطه ور شدن آنها در یک نوشیدنی سرد براوی اولین بار از کشور تایوان آغاز شد. اگرچه گاهی اوقات آن را به فرهنگ ژاپنی یا کره ای نسبت می‌دهند، اما تایوان به خاطر نوشیدن توپ های بوبا تاپیوکا در چای و حتی قهوه خود اعتبار دارد.

بوبا دارای بافتی جویدنی و صمغ مانند است. طعم آن شیرین است، اما زیاد نه، بنابراین یک شیرین کننده طبیعی عالی است. اغلب می‌تواند طعم ملایمی از قند نیشکر، برنج، نشاسته یا حتی مواد گیاهی داشته باشد.

مشخصات طعم منحصر به فرد بوبا جذابیت و ماجراجویی را به هر نوشیدنی اضافه می‌کند. بوبا تقریبا همیشه به نوشیدنی های سرد از جمله قهوه اضافه می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توان آن را به صورت گرم نیز میل کرد.

چرا بوبا اینقدر محبوب شده است؟

بوبا که در اوایل دهه 1980 به وجود آمد، در دهه 1990 در مغازه‌های نوشابه، چای و اسموتی‌فروشی محبوبیت زیادی به دست آورد. اکنون به لطف فرهنگ جوانان و جذابیت ظاهری آن که به طور گسترده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند تیک توک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است، دوباره احیا می‌شود.

به احتمال زیاد اولین بار بوبا را به عنوان توپ سیاه در انتهای چای حباب دار دیده اید که امروزه محبوب ترین استفاده از آن است. اخیرا از boba در نوشیدنی های قهوه است.

قهوه بوبا چیست؟

به زبان ساده، بوبا مخلوط با قهوه است. این تعریف ساده تر از چای بوبا است که در شیر دم کرده و سپس روی یخ می‌ریزند. با توجه به آنچه گفته شد، قهوه بوبا فضای بیشتری برای طعم دادن باقی می‌گذارد و معمولا با شیر، شکر، طعم‌دهنده، یخ و افزودنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه سرد، شربت کافئین، سس غلیظ قهوه یا حتی اسپرسو مخلوط می‌شود.

 

قهوه بوبا چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

صرف نظر از نوع قهوه مورد علاقه شما، قهوه بوبا می‌تواند به صبح شما هیجان بیافزاید. چه طرفدار لاته، فراپوچینو، قهوه دالگونا یا حتی قهوه سرد باشید، قهوه بوبا یک نوشیدنی توپی تاپیوکای خوشمزه است که شما را وادار می‌کند در هفته چندین با از آن بنوشید.

تعدادی از دستور العمل های مورد علاقه ما را در زیر بررسی کنید!

طرز تهیه انواع مختلف قهوه بوبا

راه های زیادی برای خلاقیت با قهوه بوبا وجود دارد. در زیر، سه دستور نوشیدنی مختلف را برای لذت بردن در خانه پیدا خواهید کرد.

بوبا با قهوه سرد

بوبا با قهوه سرد نسبت به سایر نوشیدنی های بوبا کمتر شیرین است و انرژی صبحگاهی قوی به شما می‌دهد. مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • شربت ساده
  • عسل
  • ½ فنجان آب
  • نارگیل یا نیشکر
  • ⅓ فنجان مروارید سیاه بوبا
  • ½ قهوه سرد
  • شیر، (اختیاری)
  • تکه های یخ (اختیاری، زیرا به طور سنتی بدون یخ از آن لذت می‌برند)

برای تهیه قهوه بوبا با دم سرد، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. آب را بجوشانید.
  2. شکر و عسل خود را به آب اضافه کنید و مخلوط کنید.
  3. وقتی مخلوط شما تبدیل به شربت شد، بگذارید خنک شود.
  4. بوبای خود را با ترکیب آب و تاپیوکا درست کنید و هم بزنید تا سفت شود و توپ ها به سمت بالا شناور شوند.
  5. بوبای خود را آبکش کنید و بگذارید در یخچال بماند تا خنک و تیره رنگ شود.
  6. شربت و بوبا خود را به یک لیوان قهوه سرد 16 اونسی اضافه کنید.
  7. گزینه ای برای اضافه کردن یخ و نی قابل استفاده مجدد.

فراپوچینو بوبا

بوبا فراپوچینو یک نوشیدنی مورد علاقه در تمام طول سال است و به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک نوشیدنی قهوه بوبا کاملا کافئین‌دار یا به عنوان یک نسخه موکای بدون کافئین برای کودکان تهیه کرد. مواد مورد نیاز شما عبارتند از:

  • 1 فنجان اسپرسو
  • 2 فنجان یخ خرد شده
  • 3 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 فنجان شیر
  • خامه فرم گرفته (اختیاری)
  • 1 فنجان مروارید بوبا
  • شربت شکلاتی اختیاری و سایر مواد

برای تهیه نوشیدنی فوق العاده شیرین خود، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. یخ، شیر، اسپرسو و شکر را با هم مخلوط کنید تا بدون تکه های یخ بزرگ مخلوط شوند.
  2. برداشته و با قاشق هم بزنید.
  3. مرواریدهای بوبا خود را در یک لیوان بریزید.
  4. مخلوط فراپوچینوی خود را روی بوبای خود بریزید.
  5. گزینه ای برای اضافه کردن خامه فرم گرفته، سس شکلات و سایر مواد. همچنین می توانید باقی مانده بوبا را روی آن اضافه کنید.

قهوه دالگونا با بوبا

این نوشیدنی کف‌دار یکی دیگر از گرایش‌های قهوه است که اینترنت را در سال 2020 به آتش کشید. همچنین یک ظرف محبوب برای تهیه نوشیدنی قهوه بوبا است. برای ایجاد قهوه دلگونای خود با بوبا، از مواد زیر استفاده کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری شربت افرا
  • ½ فنجان توپ بابا تاپیوکا
  • شکر دانه ریز به مزه
  • 2 قاشق قهوه فوری آسیاب شده
  • شیر دلخواه؛ شیر نارگیل و شیر کامل گزینه های عالی هستند
  • 2 قاشق غذاخوری آب جوش

برای درست کردن یک قهوه خوش طعم بوبا دالگونا ، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. آب خود را در یک قابلمه بجوشانید.
  2. یا توپ های بوبا تاپیوکا خود را درست کنید یا آن هایی را که از فروشگاه خریداری کرده اید برای پختن در آب بیندازید.
  3. شکر را اضافه کنید تا بوبا شیرین شود.
  4. قهوه فوری را به آب و شکر اضافه کنید.
  5. هم بزنید تا غلیظ و کف کند. مخلوط باید به رنگ بژ، خرمایی یا قهوه ای روشن باشد و قوام آن باید بین ضخامت کاستارد و خامه فرم گرفته لطیف باشد.
  6. بوبا را با قاشق در لیوان خود بریزید، سپس شیر مورد نظر خود و سپس کف قهوه.

این قهوه خانگی بوبا یا بهتر است بگویم قهوه حباب‌دار نوشیدنی خنک عالی است، قهوه شیری خوشمزه که روی مرواریدهای تاپیوکا جویدنی آبدار سرو می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید