آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

داشتن یک آسیاب قهوه، هر چقدر هم که ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، بسیار رضایت بخش تر از به روزرسانی قهوه ساز شما خواهد بود.

از درون به بیرون، یک آسیاب عالی تجربه قهوه شما را بهبود می‌بخشد. قهوه شما طعم بهتری خواهد داشت. شما می‌توانید طعم و قدرت قهوه خود را انتخاب کنید.

چه تازه با قهوه آشنا شده باشید و چه از زمانی که در مهدکودک بوده اید آن را سیاه می‌نوشید، حقیقت یکسان است: یک آسیاب قهوه خوب یک وسیله ضروری برای موفقیت در قهوه است.

آیا آسیاب قهوه بهتر از مخلوط کن است؟

یک آسیاب قهوه خوب دانه های قهوه تازه بو داده را به طور یکنواخت و سریع آسیاب می‌کند، کارکرد و تمیز کردن آن آسان است و می‌تواند زمینه را برای روش های مختلف دم آوری ایجاد کند. علاوه بر این، قهوه با دانه کامل بیشتر از مارک های قهوه از قبل آسیاب شده دوام دارد.

طبق باور عمومی، قهوه فقط 30 دقیقه پس از آسیاب شدن تازه است. از سوی دیگر، دانه های کامل قهوه می‌توانند تا دو هفته پس از برشته شدن تازه بمانند.

فقط یک آسیاب قهوه قابل اعتماد می‌تواند قهوه ای با طعم کامل و تازه دم شده مورد نظر شما را ارائه دهد. پس از داشتن یک برند، بازگشت به برندهای پیش ساخته منطقی نخواهد بود. هر کسی می ‌تواند به راحتی مخلوط کن را با آسیاب اشتباه بگیرد زیرا می‌توان از مخلوط کن برای کارهای مختلف در آشپزخانه استفاده کرد.

مخلوط کن ها و آسیاب ها از نظر عملکرد و قابلیت های مکانیکی یکسان نیستند.

اصطلاح “خرد کردن” کاملا نشان دهنده کاری است که یک آسیاب انجام می‌دهد. از آنجایی که آسیاب ها در آسیاب کردن دانه های قهوه و سایر ترکیبات پیچیده مانند دارچین عالی هستند، می‌توانند فلفل را نیز آسیاب کنند.

تمایز اصلی بین آسیاب و مخلوط کن عملکرد آنهاست. آنها شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما اساسا چیزهای متفاوتی تولید می‌کنند. حتی اگر هم موادی را که اضافه می‌کنید مخلوط و آسیاب می‌کنند. آسیاب برای آسیاب کردن مواد سفت و سخت مانند حبوبات و گوشت استفاده می‌شود.

از طرف دیگر، مخلوط کن چیزی را آسیاب نمی‌کند. در عوض، اجزایی را که به آن اضافه شده اند ترکیب می‌کند. تمام مواد مغذی در محصول نهایی متمرکز می‌شوند. از سوی دیگر، آسیاب به بازار خاصی پاسخ می‌دهد. در نتیجه، آسیاب‌ها پودر تصفیه‌شده‌تر و منسجم‌تری نسبت به هر برند مخلوط کن موجود در بازار تولید می‌کنند.

 

آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

 آیا می توان از مخلوط کن به عنوان آسیاب قهوه استفاده کرد؟

اگر به آسیاب کردن دانه‌های قهوه نیاز دارید و آسیاب ندارید، می‌توانید با مخلوط‌کن پودر مناسبی تولید کنید. فقط انتظارات خود را منطقی نگه دارید زیرا تیغه های یک مخلوط کن با تیغه های یک آسیاب متفاوت است و تفاوت هایی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این، مخلوط‌کن‌ها اغلب حفره‌های گرمایی ایجاد می‌کنند که می‌توانند پودر قهوه را بپزند. این حفره‌های گرمایی می‌توانند طعم قهوه را حتی قبل از برخورد آب داغ تغییر دهند.

برای شروع، مقدار کمی دانه قهوه (حدود 1/4 فنجان) را در مخلوط کن بریزید. برای آسیاب کردن، آنها را با سرعت متوسط ​​ضرب کنید تا به قوام دلخواه شما برسند. در مرحله بعد، آسیاب درشت تری با استفاده از مخلوط کن ایجاد می‌شود که برای دم کردن با استفاده از قهوه ساز قطره ای، فرنچ پرس یا قهوه ساز سرد ایده آل است. هنگامی که اولین دسته کوچک را تکمیل کردید، این فرآیندهای ساده را دنبال کنید تا به حجم مورد نظر خود برسید.

 آسیاب قهوه چه تفاوتی با مخلوط کن دارد؟

در شرایط ایده آل، نمی‌توانید از مخلوط کن و آسیاب قهوه به جای هم استفاده کنید. این وسایل برای انجام عملکردهای یکسانی نیستند. در نتیجه، تعیین برتری غیرممکن است – اینها به هدفی که شما نیاز دارید بستگی دارد.

از آسیاب برای آسیاب کردن مواد جامد و خشک مانند دانه های قهوه، فلفل، دارچین و سایر ادویه ها به صورت پودر استفاده کنید. آسیاب برای عملکرد صحیح به هیچ مایع یا مایعی نیاز ندارد.

افزودن رطوبت نتایج را رقیق کرده و مانع از انجام ظریف ترین کار آسیاب می‌شود. به همین دلیل است که نمی‌توانید میوه ها یا سبزیجات را در چرخ آسیاب خرد کنید. البته، شما می‌توانید آن را انجام دهید، اما عواقب آن بسیار رضایت بخش نخواهد بود.

بنابراین، اگر می‌خواهید چیزی را به پودر تبدیل کنید، از آسیاب استفاده کنید. استفاده از دستگاه مناسب بسیار ساده تر است. از مخلوط کن برای تهیه سوپ، اسموتی، میلک شیک، سس یا سایر معجون های مایع همگن استفاده کنید. برای هر چیز دیگری که مستلزم ساخت پودرهای خشک است، همیشه آسیاب وجود دارد.

 

آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

آیا آسیاب های قهوه بلید آنقدر بد هستند؟

اگر می‌خواهید آسیاب ثابتی داشته باشید و لحظات نادری را برای شما ایجاد نکند، بهتر است از یک آسیاب خراش دار استفاده کنید تا یک آسیاب تیغه ای. آنها آنقدر بد نیستند که نتوانید از آن ها استفاده کنید، اما برای متخصصان باهوش تر قهوه، آسیاب حفره ای همان وسیله‌ای است که به آن نیاز دارند.

و در مورد افرادی که تازه وارد دنیای قهوه شده‌اند، آسیاب‌های تیغه‌ای گزینه محبوب‌تری هستند. دلیل این امر این است: آنها معمولا نسبت به آسیاب های سوراخ دار ارزان تر هستند و استفاده از آنها بسیار آسان تر است. با این حال، همانطور که قبلا گفته شد، اندازه آسیاب ثابت به طور قابل توجهی برای به دست آوردن در یک آسیاب تیغه ای چالش برانگیزتر است.

آسیاب تیغه ای دستگاهی است که دانه های قهوه و ادویه ها را برش داده و مخلوط می‌کند. در قلب آسیاب، تیغه‌ای قرار دارد که شبیه پروانه است و مانند تیغه در مخلوط کن یا غذاساز عمل می‌کند. این نوع آسیاب موتور قدرتمندتر و سرعت بیشتری نیز دارد. با این حال، به دلیل تولید پودر قهوه ناسازگار نیز شناخته شده است.

ما پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از آسیاب تیغه ای، آسیاب تیغه ای را به جای نگه داشتن، فشار دهید و بهترین فنجان قهوه را در هنگام استفاده از آسیاب تیغه ای بگیرید.

ضربه زدن به دانه ها اجازه می‌دهد تا جای خود را تغییر دهند و به سمت تیغه برگردند و در نتیجه یکنواختی مطلوب تری در بین دسته دانه های قهوه ایجاد شود. ضربه زدن از مشکل بسیار رایج دم کردن بیش از حد دانه قهوه نیز جلوگیری می کند.

 

آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

نحوه آسیاب کردن قهوه با مخلوط کن

آیا خوب نیست مخلوط کن شما بتواند دانه های قهوه را آسیاب کند؟ آیا مطمئن هستید که یک مخلوط کن نتیجه مشابهی خواهد داشت؟

بدون شک آسیاب بهترین ابزار برای تهیه بهترین قهوه است. آیا زمانی که آسیاب ندارید یا آسیاب شما به درستی کار نمی‌کند باید از مصرف قهوه خودداری کنید؟ نه! می‌توانید از مخلوط کن به عنوان بهترین گزینه جایگزین برای انجام کار استفاده کنید.

بنابراین، چرا مخلوط کن بهترین جایگزین برای آسیاب برای آسیاب دانه های قهوه است؟ مخلوط کن ها از بسیاری جهات شبیه آسیاب قهوه هستند. دانه های قهوه در مخلوط کن توسط تیغه ای که در پایین آن قرار دارد خرد می‌شود.

انواع قهوه هنگام آسیاب کردن دانه های قهوه با مخلوط کن

می توانید از مخلوط کن آشپزخانه خود برای تهیه انواع قهوه استفاده کنید. چند مورد را بررسی کنید:

  1. اگر می‌خواهید قهوه فرنچ پرس بخورید، باید با آسیاب کردن دانه های قهوه به یک ترکیب درشت دست پیدا کنید. در اینجا پودر قهوه مانند تکه های بزرگ نمک دریا به نظر می‌رسند.
  2. وقتی می‌خواهید به قهوه سرد برسید، تکان دادن دانه های قهوه تنها کاری است که باید انجام دهید. سنگ زنی فوق العاده درشت با آسیاب با سرعت بالا به دست می‌آید.
  3. قهوه ریز آسیاب شده بهترین گزینه برای لذت بردن از قهوه ساز قطره ای یا قهوه معمولی است.
  4. هنگام آسیاب کردن دانه‌های قهوه برای ترکیب اسپرسو، مطمئن شوید که آن‌ها ریز آسیاب شده باشند.

 

آسیاب قهوه در مقابل مخلوط کن

اشتباهات هنگام آسیاب کردن دانه های قهوه با مخلوط کن

پردازش بیش از حد یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که اکثر افراد هنگام آسیاب کردن دانه های قهوه با مخلوط کن مرتکب می‌شوند. آنها معتقدند که این روند طولانی به نتایج بهتری منجر خواهد شد. متاسفانه طعم طبیعی واقعی قهوه به این دلیل از بین می‌رود.

یکی دیگر از مشکلات معمولی تعداد دانه های قهوه است. شما می‌خواهید پودر قهوه را نه زیاد و نه کمتر برای تهیه قهوه اضافه کنید. به گفته اکثر متخصصان قهوه، مقدار ایده آل پودر قهوه برای یک فنجان قهوه کامل تقریبا دو قاشق غذاخوری است.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید