آیا قهوه دندان‌ها را زرد می‌کند؟

آیا قهوه دندان‌ها را زرد می‌کند؟

یکی از سوا‌لات متداولی که می‌شود این است که “آیا قهوه دندان ها را زرد می‌کند؟”. با تجزیه و تحلیل عمیق درباره اینکه آیا مصرف قهوه با دندان های زرد مرتبط است یا خیر. علاوه بر این، ما قصد داریم در مورد مشکلات قهوه و راه های جلوگیری یا خلاص شدن از شر لکه قهوه صحبت کنیم.

بنابراین، بدون بحث زیاد، بیایید موضوع را روشن کنیم.

آیا قهوه دندان های شما را زرد می‌کند؟

بله، قهوه دندان های شما را زرد می‌کند. اکنون برای درک دلیل این امر، ابتدا باید ترکیب قهوه را بدانیم. بنابراین همه ما با وجود کافئین در قهوه آشنا هستیم. اما آیا این همه موضوع است؟ آیا قهوه فقط کافئین دارد؟ پاسخ این است: “خیر، قهوه دارای مواد شیمیایی دیگری نیز است”.

اکنون مستقیما به سر اصل مطلب می‌رسیم، قهوه دارای تانن‌های موجود در آن است. تانن ها اساسا مواد شیمیایی هستند که در قهوه و چای نیز یافت می‌شوند. تانن ها در طبیعت پلی فنول هستند و در مجاورت آب تجزیه می‌شوند.

بنابراین آنچه اتفاق می‌افتد این است که وقتی قهوه می‌نوشیم، تانن‌های موجود در آن باعث می‌شود که ترکیبات رنگی به دندان‌های ما بچسبند و این ترکیبات رنگی می‌توانند لکه‌ها یا آثار زردی روی دندان‌ها باقی بگذارند.

بنابراین، اگر قهوه زیاد مصرف کنید، دندان‌های سفید مرواریدی شما دیگر سفید نمی‌شوند و رنگ‌های زرد روی آن‌ها دیده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که فقط یک فنجان قهوه در روز برای تبدیل دندان های سفید به دندان های زرد لکه دار کافی است.

 

آیا قهوه دندانآیا قهوه دندان های شما را زرد می کند؟ های شما را زرد می کند؟

خطرات قهوه چیست؟

بدون شک قهوه به شما کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و به شما قدرت بیشتری می‌دهد، اما همانطور که می‌گویند “افراط در همه چیز بد است” و در مورد قهوه چنین است. مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند منجر به سایش دندان یا مینای دندان شود زیرا قهوه می‌تواند محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها بر روی دندان شما فراهم کند. بنابراین قهوه می‌تواند مسیر دندان های نازک و شکننده را هموار کند.

علاوه بر این، قهوه می‌تواند باعث ایجاد مشکل بوی بد دهان شود و صادقانه بگوییم، هیچ یک از ما دوست نداریم این اتفاق بیفتد. بنابراین توصیه می‌شود بعد از اتمام فنجان قهوه مورد علاقه خود مسواک بزنید.

چگونه لکه قهوه روی دندان را از بین ببریم؟

راه های مختلفی برای از بین بردن لکه‌های قهوه وجود دارد. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از خمیردندان سفید کننده و نوارهای سفید کننده برای محافظت از سفیده های مرواریدی خود استفاده کنید. علاوه بر این فراموش نکنید که آنها را دو بار در روز مسواک بزنید.

اگر به درمان های خانگی علاقه دارید، حتی می‌توانید دندان های خود را با خمیر دندان و جوش شیرین مسواک بزنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسواک خود را مرطوب کنید، مقداری خمیر دندان روی آن قرار دهید و سپس مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید.

می‌توانید از دندانپزشک خود کمک بگیرید و برای تمیز کردن هر دو سال یکبار برنامه ریزی کنید تا از شر لکه های قهوه روی دندان خلاص شوید. 

 

آیا قهوه دندان های شما را زرد می کند؟

چگونه از لکه قهوه جلوگیری کنیم؟

همیشه گفته می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است و این در مورد لکه های قهوه نیز صادق است. بنابراین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قهوه خود را با سایر نوشیدنی های سالم جایگزین کنید. حتی اگر نمی‌خواهید قهوه را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، توصیه می‌کنیم حداقل آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

حتی زمانی که قهوه ای را برای نوشیدن انتخاب می‌کنید، قهوه هایی را انتخاب کنید که کافئین و پلی فنول کمی در آنها وجود دارد. 

سعی کنید قهوه سرد را با کمک نی بنوشید تا تعامل قهوه با دندان را به حداقل برسانید. علاوه بر این، به جای اینکه قهوه خود را جرعه جرعه با روشی واقعا آهسته بنوشید، سعی کنید کل این نوشیدنی قهوه را کمی سریع بنوشید تا قهوه و تانن موجود در آن برای مدت طولانی با دندان های شما تداخل نداشته باشند. علاوه بر این، باید مقدار شکر یا خامه‌ای را که به قهوه مورد علاقه خود اضافه می‌کنید کاهش دهید، زیرا آنها فقط آسیب کل دندان را تسریع می‌کنند.

همچنین می‌توانید میوه هایی مانند توت فرنگی، سیب و لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که تأثیر مثبتی بر سلامت دندان شما دارند.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید