آیا مخلوط کردن قهوه تیره و متوسط ​​روست درست است؟

آیا مخلوط کردن قهوه تیره و متوسط ​​روست درست است؟

می‌خواهید دانه قهوه با درجه روست مختلف را مخلوط کنید؟ بیایید با هم به این سوال پاسخ بدهیم.

مخلوط کردن قهوه تیره و متوسط ​​برشته شده با هم باعث صاف شدن طعم کلی قهوه می‌شود. یک قهوه متوسط ​​روست نسبت به قهوه تیره حاوی اسید بیشتری است. بنابراین، اگر می‌خواهید طعم را کامل کنید، مخلوط کردن دو درجه روست با هم به ابریشمی شدن طعم کلی کمک می‌کند.

ممکن است این احساس را داشته باشید که در حال شروع به سرمایه گذاری هستید که در دنیای قهوه با اخم روبرو شده است، اما مخلوط کردن قهوه تیره و متوسط ​​روست به فاجعه ختم نمی‌شود. جفت کردن این دو روست با هم می‌تواند راهی سریع برای صاف کردن طعم آن برای کسانی باشد که ترجیح می‌دهند طعم قهوه آنقدر قوی نباشد. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید وقتی قهوه تیره و متوسط ​​روست را با هم مخلوط می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد و تفاوت این دو نوع رست با یکدیگر چیست.

 

وقتی قهوه تیره و متوسط ​​روست را با هم مخلوط می کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

دنیایی وجود دارد که در آن خبره‌های قهوه به یک روست متوسط ​​اختصاص داده شده‌اند یا به قهوه‌ی رست تیره وفادار هستند. هر چقدر هم که این شجاعت باشد، نتیجه چه می‌شود؟ اگرچه ممکن است مخلوط کردن چنین ترکیب‌های مختلف کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما این فرآیند در واقع می‌تواند نتایجی فوق‌العاده منحصر به فرد ایجاد کند.

وقتی قهوه روست تیره و روست متوسط ​​را با هم مخلوط می‌کنید، نه تنها طعم نتیجه نهایی را تغییر می‌دهید، بلکه می‌توانید از غنای عمیق تری نسبت به آنچه می‌خواهید از هر کدام بیابید لذت ببرید. مخلوط کردن روست ها باعث تغییر اسیدیته، مشخصات طعم و قدرت قهوه می‌شود.

ما در این مورد بیشتر بحث خواهیم کرد، اما قهوه‌های برشته شده تیره و متوسط ​​طعم بسیار متفاوتی باهم دارند. این را می‌توان به مدت زمانی که دانه قهوه صرف برشته شدن می‌کنند نسبت داد.

یک روست متوسط، درست قبل از ترک دوم کشیده می‌شود و کمی اسید برای دانه قهوه باقی می‌گذارد و همچنین طعم کلی را تکمیل می‌کند. برای روست تیره، بیشتر اسید از دانه قهوه حذف می‌شود و روغن‌های داخل آنها به سطح کشیده می‌شوند و طعمی عمیق و پررنگ به آن می‌دهند.

با دانستن تفاوت‌های طعم، گاهی اوقات می‌بینید که کمی از هر دو را می‌خواهید. این مخلوط روست‌ها قهوه‌ای را ایجاد می‌کند که اسیدیته بیشتری نسبت به برشته‌های تیره حفظ می‌کند، اما همچنین طعم غنی‌تری نسبت به یک برشته متوسط ​​دارد. ترکیب این دو به متعادل کردن استحکام یک روست تیره کمک می‌کند و در عین حال ذائقه بیشتری به روست متوسط ​​می‌دهد. در واقعیت، می‌تواند یک جفت ابریشمی عالی باشد.

فراتر از مخلوط کردن روست‌ها، می‌توانید جسور باشید و درجات مختلف را با هم مخلوط کنید، طعم‌های مختلف را نیز مخلوط کنید. اگر یک قهوه برشته تیره شکلاتی تیره دارید، اما همچنین یک برشته متوسط ​​صاف و فوق العاده دارید، سعی کنید این دو را با هم مخلوط کنید تا طعم اصلی تر ایجاد کنید. هنگامی که می‌بینید که مخلوط کردن واقعا می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

 

مخلوط کردن قهوه

هیچ اندازه گیری دقیقی برای ترکیب وجود ندارد، بنابراین باید زمان بگذارید تا بفهمید چه نسبت هایی برای شما بهتر عمل می‌کنند. اگر فقط یک اشاره ظریف از قهوه دارچین می‌خواهید، مقدار کمتری از آن را با رست تیره مخلوط کنید. اگر ترجیح می‌دهید حضور وانیل مشخص‌تری با برشته متوسط ​​داشته باشید، مقدار بیشتری اضافه کنید.

این کار با کمی آزمون و خطا طول می‌کشد، اما هنگامی که نسبت نقطه شیرین خود را برای هر ترکیب پیدا کردید، توجه داشته باشید و ترکیب کنید! ممکن است در ابتدا فقط روست‌های قهوه‌تان را با هم ترکیب می‌کردید، زیرا یکی از آنها تمام شده بود و نیاز داشتید یکباره فنجان‌های بیشتری دم کنید. با این حال، اکنون که متوجه شدید می‌توانید این کار را عمدا انجام دهید، سرگرمی تازه شروع شده است.

قهوه تیره و متوسط ​​برشته شده چه تفاوتی دارند؟

برای آن دسته از افرادی که صرفا به قهوه و کافئین آن برای سوخت روز متکی هستند، ممکن است به طعم هایی که هر رست متفاوتی ممکن است به ارمغان بیاورد، توجه زیادی نداشته باشند، اما تفاوت‌های مشخصی بین قهوه‌های روست روشن، متوسط ​​و تیره وجود دارد و طعم‌های آن‌ها به‌طور واضحی با یکدیگر متفاوت است، اگر واقعا دقت کنید و به مشخصات طعم آنها توجه کنید.

 

آیا مخلوط کردن قهوه تیره و متوسط ​​روست درست است؟

فرآیند برشته کردن ​​متفاوت

دانه های قهوه به سادگی از یک گیاه به قفسه برشته نمی‌شوند. فرآیندی وجود دارد که هر دانه باید آن را طی کند تا به قهوه‌ای برشته، کامل و ترک‌خورده قهوه تبدیل شود که روز شما را شروع می‌کند.

هر روست فرآیند برشته شدن یکسانی را طی می‌کند، اما مدت زمان طول می‌کشد که تعیین می‌کند دانه قهوه به عنوان روست روشن، متوسط ​​یا تیره طبقه بندی شود.

دانه‌های قهوه ابتدا قبل از شروع مرحله بو دادن حرارت داده می‌شوند تا گرمای مناسب لازم برای شروع فرآیند بو دادن را جذب کنند. در مرحله دوم برشته کردن، دانه قهوها شروع به رنگ عوض کردن می‌کنند و واکنش Maillard رخ می‌دهد. این واکنش، واکنش شیمیایی است که بین اسیدهای آمینه انجام می‌شود که به کاهش قند موجود در دانه قهوه کمک کرده، اما به توسعه طعم آن نیز کمک می‌کند.

پس از انجام این کار، مرحله بعدی برشته کردن شروع شده و اولین ترک ایجاد می‌شود. اگر قرار باشد دانه قهوه در این نقطه کشیده شوند، روست تولید شده یک روست سبک است.

بعد از مرحله اول، مرحله دوم برشته شدن وجود دارد که بین مرحله اول و دوم اتفاق می‌افتد. این دوره بسیار سریع و بسیار کوتاه است، اما مرحله ای است که تغییر طعم عظیمی رخ می‌دهد. هنگامی که دانه قهوه در این زمان کشیده شود، روست یک برشته متوسط در نظر گرفته می‌شود.

سپس مرحله سوم برشته کردن وجود دارد که در آن ترک دوم رخ می‌دهد. حتی بیشتر از آن، روغن‌های دانه قهوه از وسط آن به بیرون آن راه پیدا می‌کنند. این یک سطح درخشان روی دانه ها ایجاد می‌کند و پس از ایجاد ترک دوم، قهوه برشته تیره ای خواهید داشت.

نکته مهم این است که باید توجه داشته باشید که فرآیند برشته کردن برای قهوه‌های روست متوسط ​​و تیره یکسان است، اما مدت زمانی که آنها برای برشته کردن می‌گذرانند متفاوت است و طعم‌های منحصر به‌ فردشان را به آن‌ها می‌دهد.

طعم متفاوت

وقتی صحبت از تفاوت طعم ها به دلیل مدت زمان صرف شده برای برشته شدن می‌شود، در مورد طعم قهوه تیره و متوسط ​​برشته شده، چند تفاوت قابل توجهی وجود دارد. ممکن است غیرممکن به نظر برسد که یک ترک در دانه قهوه می‌تواند تفاوت زیادی در مورد نحوه برخورد فنجان به زبان شما ایجاد کند. با این حال، چنان تضاد فاحشی وجود دارد که بسیاری از قهوه‌نوشانان به‌طور تزلزل‌ناپذیری با یکی یا دیگری مخالف هستند.

اگر بخواهید یک دانه قهوه خام را بخورید، فورا طعم اسیدی آن را غرق خواهید کرد. به همین دلیل است که بو دادن بسیار مهم است. در طول بو دادن، اسیدیته آن کاهش می‌یابد و طعم ملایم تری ایجاد می‌شود.

برای یک برشته متوسط، دانه به اندازه کافی اسیدیته را حفظ می‌کند تا طعم خود دانه قهوه را تکمیل کند. این تعادل از اسیدیته و طعم کمک می‌کند تا طعم قهوه را سبک تر نگه دارید.

برای قهوه روست تیره، با طولی که روست می‌شود، اسیدهای درون دانه عمدتا حذف می‌شوند. برای برخی، این کمبود اسید معده را برای آنها دشوار می‌کند. چرا؟ زیرا وقتی اسید حذف شود، طعم قهوه بسیار پررنگ تر و کمی عمیق تر می‌شود.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید