آیا می‌توان قهوه را خیلی سفت تمپ کرد؟

آیا می‌توان قهوه را خیلی سفت تمپ کرد؟

آیا می‌توانید قهوه را خیلی محکم تمپ کنید، و آیا اصلا مهم است؟ تمپ کردن همیشه یکی از فرآیندهایی است که در دم کردن قهوه اغلب مردم آن را به درستی انجام نمی‌دهند. با این حال، برخی می‌پرسند که آیا حتی ضروری است یا اصلا تفاوتی ایجاد می‌کند. ما به ته این معمای قهوه خواهیم رسید.

فشار دادن یا تمپ قهوه بسیار مهم است؛ زیرا اعمال فشار بسیار کم باعث استخراج کامل پودر قهوه شما نمی‌شود و در نتیجه قهوه ترش، غیر شیرین و در کل ضعیف می‌شود. برعکس، زمانی که فشار خیلی زیاد باشد، منجر به استخراج بیش از حد قهوه می‌شود.

آیا می توانید قهوه را خیلی سفت تمپ کنید؟

در بیشتر مواقع، فشار زیاد با غلظت قهوه به دست آمده پس از دم کردن آن همراه است. با این حال، مشکل مربوط به تمپ زمانی است که پودر قهوه را با فشار کافی تمپ نکنید، نه برعکس. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از یک تمپر کالیبره شده استفاده کنید یا برای کوبیدن فشاری بین 20 تا 30 پوند اعمال کنید. برای مراحل نحوه تپ کردن، بعدا در مورد آن بحث خواهیم کرد.

 

تمپ کردن صحیح قهوه

آیا فشار تامپینگ مهم است؟

اگر چه فشار بیش از حد ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد، فشار خیلی کم تاثیر قابل توجهی بر قهوه دم کرده شما دارد. برای درک، اجازه دهید در وهله اول درباره هنر تمپ کردن و چرایی اهمیت آن بحث کنیم.

ضربه زدن عمل استفاده از فشار با استفاده از یک تمپر روی پورتافیلتر شما برای غلظت قهوه با هم است. در مورد اینکه چرا باید قهوه را غلیظ کنیم، دلیل آن این است که باید مطمئن شویم آب خیلی سریع از میان پودر قهوه عبور نمی‌کند.

هنگامی که آب از طریق پورتافیلتر به تأخیر رد می‌شود، با پودر قهوه واکنش نشان می‌دهد که قهوه بیشتری استخراج می‌کند و در نتیجه طعم بیشتری دارد. علاوه بر این، قشار به اندازه کافی باعث ترش شدن قهوه می‌شود.

اکثر باریستاها اسیدیته در قهوه را می‌پرستند، اما این بدان معنا نیست که ما قهوه ترش می‌خواهیم. اگرچه اسیدیته از بسیاری جهات با قهوه ترش مرتبط است، ترشی آن چیزی بی‌پرده، بی‌ارزش و صادقانه است.

فشار ناکافی در حین تمپ کردن باعث می‌شود قهوه به اندازه لازم شیرین نباشد و ممکن است طعم رقیق و کمتر قهوه اما بیشتر از آب کمی تلخ داشته باشد. چفت شدن خوب باعث می‌شود قهوه غنی، پررنگ و خوش طعم باشد و تمام روغن ها و تمام طعم آن را از پودر قهوه خارج کند.

با این حال، تمپ کردن صحیح فرآیندی است که به خودی خود انجام می‌شود، زیرا تمپ کردن صحیح باعث می‌شود که آب از مسیری با کمترین مقاومت عبور کند، به این معنی که منجر به قهوه بی کیفیت می‌شود.

 

تمپ کردن صحیح قهوه

چگونه به روش صحیح تمپ کنیم؟

با وجود اینکه راه‌های زیادی برای تمپ نادرست پودر قهوه وجود دارد روش‌های مختلفی نیز برای تمپ درست پودر قهوه وجود دارد.

در این بخش از مقاله به روش صحیح تمپ کردن قهوه می‌پردازیم. این تنها راه برای چسباندن درست پودری قهوه نیست، بلکه یکی از راه هایی است که می‌توانید پودر قهوه را به درستی تمپ کنید.

1. صاف کردن سطح قهوه

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مقدار قهوه مصرفی خود را اندازه گیری کرده و آن را داخل پورتافیلتر قرار دهید. پس از آن، در اینجا بخش مهم پیش می‌آید – باید انگشت اشاره خود را روی قسمت بالای پورتافیلتر پایین بیاورید تا یکدست شوند.

این امری ضروری است. یک مطالعه در مقیاس کوچک انجام شده توسط مرکز علوم و آموزش قهوه نشان داده است که صاف کردن قهوه قبل از اینکه آن را تمپ کنید، ضروری است.

2. تمپ کردن در سطح صاف

ممکن است فکر کنید که فقط پودر قهوه باید صاف شود. با این حال، همچنین ضروری است که قهوه خود را روی سطحی صاف قرار دهید. قرار دادن آن در یک صفحه شیبدار ممکن است باعث شود که سطح شما اصلا قابل توجه نباشد و در نهایت نتیجه کلی را خراب کند.

3.فشار سبک را اعمال کنید

اکنون ما در بخش تمپینگ هستیم. اولین چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که روی پودر قهوه خود یک دانه تشکیل دهید. برای انجام این کار، باید حدود 15 پوند فشار وارد کنید تا یک فشار قابل توجه تشکیل شود.

ممکن است بپرسید که چرا به جای اعمال فشار شدید از همان ابتدا، ابتدا باید این فرآیند را انجام دهیم. خوب، این برای این است که مطمئن شوید همه چیز صاف و آماده است. برای اطمینان از اینکه همه چیز تراز شده است، اگر دستکاری با پورتافیلتر موازی است، بررسی کنید.

4. فشار سنگین اعمال کنید

هنگامی که از قبل بر روی پودر قهوه فشار وارد کنید، باید فشار سنگین تری را بین 20 تا 30 پوند اعمال کنید. برای اعمال مقادیر ثابت فشار در هر بار، ممکن است بهتر باشد از یک مجموعه مدرج کالیبره شده برای اعمال فشار در حدود 25 تا 30 پوند استفاده کنید.

اکنون، این فرآیند برای اینکه پودر قهوه تا حد ممکن فشرده بماند، انجام می‌شود. پس از کوبیدن، تامپر را در فرآیندی به نام پولیش بچرخانید (بدون اعمال فشار به سمت پایین) تا پورتافیلتر را تمیز کنید و پس از آن پودر قهوه را به زیبایی تمپ کنید.

 

تمپ کردن صحیح قهوه

تمپ بیش از حد چه زمانی که مهم است؟

بسیاری از باریستاها با کم کاری کردن فشار اشتباه می‌کنند، در این بخش از مقاله، اجازه دهید در مورد اثرات تمپ کردن صحبت کنیم.

یکی از معایب مهم ضربه زدن بیش از حد، صدمه زدن یا اعمال فشار بیش از حد به مچ دست است! بله، قهوه ممکن است مهم باشد، اما سلامت شما نیز در اولویت است.

وقتی بیست تا سی بار در روز تمپ کنید، واقعا می‌تواند به مچ دست‌هایتان آسیب بزند – به‌ویژه وقتی این کار را روزانه برای سال‌ها انجام می‌دهید.

یکی دیگر از موارد مرتبط با بیش از حد کوبیدن، استخراج بیش از حد قهوه است. فشار بیش از حد بر طعم و مزه تأثیر می گذارد؟ نشان داده شده است که کوبیدن بیش از حد قهوه باعث ایجاد طعم بیش از حد تلخ و خشک می‌شود.

قهوه ممکن است یک نوشیدنی باشد، اما می‌تواند طعم خشک نیز داشته باشد. علاوه بر این، علیرغم اینکه قهوه یک دانه تلخ است، تلخی بیش از حد آن به خصوص برای مصرف کنندگان وحشتناک است. یکی دیگر از ویژگی های کلیدی قهوه بیش از حد استخراج شده این است که طعم قهوه توخالی خواهد بود، چیزی بیش از یک نوشیدنی تلخ.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید