از چه سنی باید نوشیدن قهوه را شروع کرد؟

از چه سنی باید نوشیدن قهوه را شروع کرد؟

برای تعدادی از ما، تا زمانی که اولین فنجان قهوه را ننوشیم، روز شروع نمی‌شود. ما همیشه در کافه‌های محله‌مان در گوشه‌ای هستیم، جایی که باریستاها ما (و خواسته‌هایمان) را به نام می‌شناسند. در هر صورت، بچه‌دار شدن ممکن است تمایلات استاندارد شما را تغییر دهد، الان می‌پرسید: آیا نوشیدن قهوه در دوران شیردهی اشکالی ندارد؟ این احتمال را در نظر بگیرید که به نظر می‌رسد نوزاد یا کودک شما نیاز به طعم دارد. برای آشنایی با آنچه که کافئین موجود در قهوه ممکن است برای کودک یا نوزاد شما مفید باشد، مطالعه کنید.

آیا کودک و نوزاد قهوه می‌نوشند؟

آیا نوزادان و کودکان کوچکی وجود دارند که در حال نوشیدن قهوه هستند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش بله است – تحقیقات توصیه می‌کند که تعدادی از سرپرستان قهوه خود را به فرزندان و نوزادان خود بدهند.

در واقع، تحقیقاتی که در سال 2015 روی 315 مادر و نوزاد در بوستون، ماساچوست انجام شد، نشان داد که 15.2 درصد از مادران به فرزندان کوچک خود اجازه می‌دادند قهوه بخورند.

علاوه بر این، با تثبیت‌تر شدن بچه‌ها، اعداد افزایش می‌یابد. معاینه نشان داده که 75 درصد از کودکان بالای 5 سال قبلا به طور مداوم کافئین می‌خوردند. بخش زیادی از آنها نوشیدنی های پاپ می‌نوشند، اما برخی از آنها قهوه یا نوشیدنی های مبتنی بر قهوه را نیز دوست دارند.

تاثیر قهوه بر کودکان و نوزادان

کافئین ممکن است باعث شود که احساس آمادگی بیشتری داشته باشید – حتی احیا شده اید – و برای انجام برنامه طولانی روزانه خود آماده باشید.

بدن کودک شما نمی‌تواند به میزان مؤثر با آن مقابله کند و مقدار کمتری می‌تواند بر عملکرد او تأثیر بگذارد. اگرچه ممکن است شما احساس نشاط کنید، اما ممکن است کودک شما به کافئین با رفتار عصبی، بداخلاق یا بدخلق پاسخ دهد. حتی ممکن است کودک شما علائمی شبیه قولنج را تجربه کند.

 

آیا قهوه برای کودکان مضر است؟

آیا نوشیدن قهوه در دوران شیردهی اشکالی ندارد؟

ممکن است در دوران بارداری قهوه را حذف کرده باشید. متخصصان متعددی افراد باردار را تشویق می‌کنند که مصرف کافئین خود را کاهش دهند یا حتی آن را حذف کنند. در هر صورت، پس از حضور کودک در اینجا چه اتفاقی می‌افتد و شما واقعا یک فنجان داغ از چیزهای عالی می‌خواهید؟

شما ممکن است از افزایش انرژی دریافتی از کافئینی که در بدنتان جریان دارد لذت ببرید، با این حال مقدار محدودی از آن می‌تواند به شیر سینه شما و فرزندتان برسد. این فقط یک مقدار محدود است، اما بدن نوزاد شما نمی‌تواند آنقدر سریع و ماهرانه که بدن بزرگسال می‌تواند کافئین را تحمل کند.

بررسی ها نشان می‌دهد که نیمه عمر کافئین در کودکان جدید به دلیل جوانی کلیه ها و کبد آنها در محدوده 65 و 130 ساعت منبع قابل اعتماد است، در حالی که برای بزرگسالان 3 تا 7 ساعت است. کافئین فقط برای بخش کوچکی از زمان در چارچوب شما باقی می‌ماند و ممکن است در بدن کودک شما باقی بماند. اگر مصرف کامل کافئین روزانه شما کمتر از 300 میلی گرم کافئین باشد، نباید روی نوزاد شما تأثیر منفی بگذارد.

 

آیا قهوه برای کودکان مضر است؟

آیا بچه‌ها باید قهوه بنوشند؟

خیلی چیزها می‌تواند به هر کودک بستگی داشته باشد، اما هر چه کودک کوچکتر باشد، تمایل کمتری به توصیه آن وجود دارد. عیب بزرگ نوشیدن قهوه در کودکان، محتوای کافئین آن است. در حال حاضر، هیچ دستورالعملی برای مصرف کافئین در مورد کودکان وجود ندارد. آکادمی اطفال آمریکا از مصرف کافئین برای کودکان جلوگیری می‌کند. با این حال، کانادا چند دستورالعمل اساسی دارد. آنها محدودیت های روزانه زیر را برای کافئین توصیه می‌کنند:

  • سنین 4 تا 6 سال: 45 میلی گرم (تقریبا نصف فنجان قهوه)
  • سنین 7 تا 9: 62.5 میلی گرم
  • سنین 10 تا 12: 85 میلی گرم
  • نوجوانان: 85 تا 100 میلی گرم

علاوه بر قهوه، کافئین در چای (48 میلی گرم در هر 8 اونس)، نوشابه کافئین دار (37 میلی گرم در هر 12 اونس)، شکلات داغ (10 میلی گرم در هر 12 اونس) و شکلات (10-30 میلی گرم در هر 1.5 اونس) وجود دارد. همچنین به انواع محصولات ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا اضافه شده است.

کافئین چگونه بر کودکان تأثیر می‌گذارد؟

کافئین از آنجایی که اندازه بدن کودکان کوچکتر است، تأثیر کمتری بر عملکرد آنها دارد. کودکان و نوجوانان نیز هنوز در حال رشد هستند و تأثیر کافئین بر سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی آنها به طور کامل شناخته نشده است. کافئین بیش از حد می‌تواند باعث مشکلاتی مانند افزایش اضطراب، افزایش ضربان قلب و فشار خون، رفلکس اسید و اختلال خواب شود. کافئین بیش از حد برای کودکان خطرناک است و در دوزهای بسیار بالا می‌تواند سمی باشد.

کافئین محرکی است که هوشیاری را افزایش می‌دهد. اگر کودک شما احساس می‌کند که برای گذراندن روز به کافئین نیاز دارد، بهتر است با یک متخصص اطفال کار کنید تا در وهله اول علت اصلی ایجاد خستگی را شناسایی کنید.

سعی کنید یک نوشیدنی جایگزین بدون کافئین در فنجان قهوه مناسب کودک ارائه دهید. به چای های طبیعی بدون کافئین، آب میوه (بدون شکر افزوده و حتی در صورت امکان با آب تضعیف شده)، آب گرم با تکه ای از لیمو.

 

آیا قهوه برای کودکان مضر است؟

چه سنی مناسب شروع قهوه خوردن است؟

به هر حال، چه زمانی سن مناسبی است که در نهایت به فرزندتان اجازه دهید قهوه بخورد؟ به نظر نمی‌رسد که پاسخ سفت و سختی به این سوال وجود داشته باشد، زیرا چه زمانی “محافظت شده” و چه زمانی ” زیرکانه” ممکن است دو سن منحصر به فرد باشد.

به عنوان یک پدر و مادر، باید انتخاب کنید که چه نوع نقطه شکستی برای نوجوان خود قرار دهید.

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، استراتژی AAP است که جوانان مجبور به مصرف کافئین نیستند. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که آیا کودک شما مشکلات اساسی پزشکی دارد که انتظار داشته باشد از کافئین دوری کند.

ممکن است تصمیم بگیرید که اجازه قهوه و سایر نوشیدنی های محرک را تا زمانی که جوانتان چاشنی بیشتری پیدا کند، خودداری کنید. به آنها اجازه دهید در یک رویداد منحصر به فرد یا شاید در اواخر هفته یک نوشیدنی قهوه یا نوشابه بخورند.

با این حال، در هر صورت، وقتی به فرزندتان اجازه می‌دهید قهوه یا نوشیدنی‌های مختلف حاوی کافئین بخورد، به این فکر کنید: وقتی همه چیز انجام می‌شود، مانند بسیاری از چیزهای مختلف، تعادل بسیار مهم است.

طبق یک ممیزی در سال 2019 از نوشته های اکتشافی، مقادیر بالاتر کافئین، در محدوده 400 میلی گرم در روز، می‌تواند باعث ایجاد گروه بزرگی از مشکلات مورد انتظار، به ویژه در جوانان مبتلا به مشکلات قلبی یا مشکلات ذهنی خاص شود. سارا آلموند بوشل، متخصص تغذیه کودک می‌گوید که به دلیل محتوای کافئین، کودکان تا سن 16 سالگی نباید قهوه بنوشند.

او می گوید: «کافئین موجود در سطوح قهوه دم کرده و فوری، بی شباهت به نوشیدنی های انرژی زا نیست و می‌تواند باعث سردرد، مشکلات خواب، تحریک و خستگی در کودکان شود، زیرا آنها قادر به متابولیسم موثر آن مانند بزرگسالان نیستند.

با این حال، قهوه بدون کافئین را می‌توان در سنین پایین تر مصرف کرد و ممکن است به وضعیت آبرسانی مثبت کودک کمک کند – با این حال، باید شیرین نباشد و بسیاری از نوشیدنی های قهوه به سبک کافی شاپ به شدت شیرین می‌شوند.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید