آیا می‌توانیم اسپرسو را با استفاده از فرنچ پرس درست کنیم؟

آیا می‌توانیم اسپرسو را با استفاده از فرنچ پرس درست کنیم؟

در حالی که دستگاه‌های اسپرسوساز ممکن است ظاهر مناسبی داشته باشند، اما ممکن است گران باشند و فضای زیادی را اشغال کنند. بنابراین آیا می‌توان به سادگی با استفاده از فرنچ پرس اسپرسو درست کرد؟

تهیه اسپرسو در فرنچ پرس امکان پذیر نیست. اسپرسو را فقط می‌توان با استفاده از یک دستگاه اسپرسوساز اختصاصی تولید کرد که آب تقریبا در حال جوش را تحت فشار اتمسفر 9 تا 10 بار (130 تا 150 psi) از طریق دانه های ریز آسیاب شده قهوه وارد می‌کند. با این حال، می‌توان قهوه را با قدرتی شبیه به اسپرسو در یک پرس فرانسوی درست کرد.

در اینجا، من به شما می‌گویم که چگونه با استفاده از فرنچ پرس خود، از جمله شیر کف دار و خوشمزه، یک نوشیدنی اسپرسو مانند درست کنید.

 

آیا می توانید اسپرسو را در فرنچ پرس درست کنید؟

تفاوت قهوه اسپرسو و فرنچ پرس

قهوه ای که در فرنچ پرس درست می‌شود تقریبا نقطه مقابل قهوه اسپرسو است. قهوه درشت آسیاب شده بین 4 تا 15 دقیقه با آب دم می‌شود. از طرف دیگر اسپرسو از آسیاب بسیار ریز استفاده کرده و تنها در 30 ثانیه یک فنجان تولید می‌کند.

ویژگی بارز قهوه اسپرسو این است که تحت فشار درست می‌شود. در حالی که قهوه سازهای دستی اسپرسو در بازار وجود دارند که می‌توانند 9 تا 10 بار فشار اتمسفر مورد نیاز را بدون استفاده از برق تولید کنند، فرنچ پرس قادر به تولید مقداری حتی نزدیک نیست.

فشار دادن آب در چنین فشارهای بالایی منجر به تهیه یک نوشیدنی بسیار منحصر به فرد با ویژگی های خاص خود می‌شود. قهوه‌ای که در دستگاه اسپرسوساز تهیه می‌شود، جدای از ماهیت شدید و بدنه ضخیم و سنگین، یک ویژگی مشخص دارد که هیچ قهوه‌ساز دیگری نمی‌تواند آن را تولید کند: کرم.

کرما لایه ضخیمی از فوم قهوه ای مایل به قرمز است که با افتخار روی یک فنجان قهوه اسپرسو قرار می‌گیرد. این کرم حاصل واکنشی است که هنگام تهیه قهوه تحت فشار صورت می‌گیرد. با این حال، همه چیز در تلاش شما برای تولید اسپرسو با استفاده از پرس فرنچ از بین نمی‌رود.

اگر نمی‌خواهید یک دستگاه اسپرسوساز گران قیمت بخرید و فقط به دنبال یک فنجان قهوه کوچک و فشرده هستید، خبر خوب این است که این کار را می‌توان در یک پرس فرانسوی به دست آورد.

به سادگی با تطبیق نسبت قهوه به آب، می‌توانید چیزی با قدرتی شبیه به اسپرسو به دست آورید که به شما مقدار مورد نیاز کافئین را بدهد یا پایه ای برای یک کاپوچینو یا لاته خوشمزه برای شما فراهم کند.

 

طرز تهیه قهوه اسپرسو مانند در فرنچ پرس

اندازه آسیاب قهوه که استفاده می‌کنید کاملا به شما بستگی دارد. با این حال، ترجیح من برای قهوه های درشت آسیاب شده معمولی است که معمولا در فرنچ پرس استفاده می‌کنید.

اگر می‌خواهید از قهوه ریز آسیاب شده استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که ممکن است باعث دور زدن فیلتر شده و مقداری از آن داخل فنجان قهوه شما ته نشین شود.

دستور العمل های معمولی اسپرسو به نسبت قهوه به آب 1:2 تا 1:2.5 نیاز دارند. با این حال، توصیه می‌کنم از 1:3 تا 1:4 استفاده کنید تا مطمئن شوید که قهوه بدون رسوب کافی دارید.

استفاده از قهوه درشت آسیاب شده:

  • 15 تا 20 گرم (0.5 تا 0.7 اونس) قهوه برای هر نفر.
  • آب سه تا چهار برابر حجم.
  1. قهوه خود را به فرنچ پرس اضافه کنید و در آبی که به جوش آمده بریزید.
  2. به مدت 10 ثانیه به شدت هم بزنید.
  3. اجازه دهید قهوه به مدت چهار دقیقه دم بکشد.
  4. در فاصله چهار دقیقه، قهوه را دو یا سه هم بزنید تا قهوه شناور به ته فرنچ پرس بخورد.
  5. اجازه دهید قهوه بین دو تا چهار دقیقه بیشتر بماند (برای برشته شدن تیره طولانی تر، برای روشن کوتاه تر).
  6. فیلتر را به سختی زیر سطح قهوه مایع فرو کنید (برای جلوگیری از هم زدن قهوه ته نشین شده).
  7. به آرامی بریزید تا مطمئن شوید که تفاله قهوه در انتهای فرنچ پرس باقی می‌ماند.

نتیجه یک فنجان قهوه بسیار فشرده و کوچک خواهد بود که می‌توان آن را مستقیما یا با شیر ترکیب کرد تا یک کاپوچینو یا لاته درست کند. خوشبختانه فرنچ پرس یکی از بهترین قهوه سازها برای تهیه نوشیدنی های بر پایه شیر بدون تجهیزات تخصصی است.

 

آیا می توانید اسپرسو را در فرنچ پرس درست کنید؟

طرز تهیه کف شیر در فرنچ پرس

این روش شیر کف‌دار و دوست‌داشتنی می‌سازد که برای درست کردن کاپوچینو یا لاته خودتان مناسب است.

  1. شیر خود را روی اجاق گاز یا مایکروفر گرم کنید.
  2. فرنچ پرس خود را با شیر گرم شده تا نصف پر کنید.
  3. پیستون را وارد کنید و آن را فشار داده و به سمت پایین بکشید تا حجم شیر دو برابر شود (حدود 1.5 دقیقه).
  4. شیر را به آرامی داخل فنجان بریزید.
  5. اختیاری: حباب های بزرگ و کف آلود را با پشت قاشق نگه دارید، سپس می‌توانید در انتها آن را با قاشق روی آن قرار دهید.

اگر شیر را روی اجاق گاز گرم می‌کنید، هر از گاهی هم بزنید تا لایه نازکی روی آن ظاهر نشود. اجازه ندهید شیر به جوش بیاید، اما به محض مشاهده بخار از شیر، حرارت را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که شیر در مایکروویو خیلی سریع گرم می‌شود. با 30 ثانیه شروع کنید، هم بزنید، سپس با افزایش 10 ثانیه حرارت دهید تا داغ شود اما به جوش نیاید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید