بهترین دمای آب برای دم کردن قهوه

بهترین دمای آب برای دم کردن قهوه

دم کردن قهوه رویایی و غنی تماما به ایجاد تعادل بین متغیرها بستگی دارد. یکی از متغیرهایی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که در عین حال بسیار مهم بوده دمای آب است. همچنین یکی از ساده‌ترین کنترل‌ها، تنظیم کردن آن است و دیگر نیازی به نگرانی نیست.

درک اینکه دمای آب چگونه بر قهوه شما تأثیر می‌گذارد می‌تواند چند چیز را برای شما انجام دهد. این به شما دانش لازم را برای استفاده از آب سازگار و قابل اعتماد بدون نیاز به فکر کردن در مورد آن داده و به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل با استفاده از تنظیمات دما، تنظیماتی را در فنجان نهایی خود انجام دهید.

بگذارید خلاصه‌ای از بهترین دمای آب برای قهوه و اینکه چگونه می‌توانید آن را در محیط خود پیدا کنید به شما ارائه دهم.

چگونه آب بر استخراج قهوه تأثیر می‌گذارد

همانطور که مطمئن هستم از قبل می‌دانید، هرچه آب گرمتر باشد، سریع‌تر مواد را از پودر قهوه استخراج می‌کند. آب تقریبا در حال جوش تنها 2 تا 4 دقیقه طول می‌کشد تا یک استخراج متعادل ایجاد شود. با این حال، آب سرد ممکن است بین 3 تا 24 ساعت طول بکشد تا قهوه سرد دم کند.

محدوده دمایی ایده آل برای دم کردن گرم 195 تا 205 درجه فارنهایت است.

این به اندازه کافی داغ است که بتوان با دقت و سریع استخراج کرد، اما نه آنقدر داغ که غیرقابل کنترل باشد.

  • قهوه بیش از 205 درجه فارنهایت به راحتی مواد را از پودر قهوه خارج کزده و قهوه تلخ تولید می‌کند.
  • آب زیر 195 درجه استخراج زمان دشواری دارد، که اغلب منجر به قهوه ترش و توسعه نیافته می‌شود.

محدوده 195 تا 205 درجه استاندارد طلایی برای دمای آب برای دم کردن قهوه نیست. این فقط طیفی است که اکثر مردم در سراسر جهان بیشتر از آن استفاده می‌کنند، زیرا تمایل به تهیه بهترین و متعادل ترین قهوه دارد. شما آزادید که از این محدوده دمایی اثبات شده خارج شوید، اما من آن را پیشنهاد نمی‌کنم مگر اینکه یک کهنه‌کار باتجربه قهوه باشید.

تعداد کمی از متخصصان قهوه وجود دارند که از دمای پایین‌تر برای دستیابی به نتایج متفاوت در قهوه خود استفاده می‌کنند. یکی از فینالیست های مسابقات جهانی هواپرس در سال 2013 از آب در دمای 176 درجه استفاده کرد. یکی دیگر از چهره‌های مهم در دنیای قهوه معمولا از 190 درجه در دستور پخت Aeropress خود استفاده می‌کند.

در صورتی می‌توان این کار را انجام داد که در سطح کارشناسی سایر متغیرهای قهوه کنترل داشته باشید، اما بیشتر ما دوست داریم به محدوده آزمایش شده و واقعی و کلاسیک ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه پایبند باشیم.

 

بهترین دمای آب برای قهوه

راه آسان برای استفاده از آب ثابت و قابل اطمینان

اگر واقعا فقط به دنبال راهی هستید که آب خود را به طور مداوم و آسان به دمای مناسب برسانید، عالی است! پیدا کردن نقطه شیرین آب یک راه آسان برای از بین بردن استرس دمای آب برای قهوه با تبدیل آن به یک ثابت قابل اعتماد و ثابت است (به جای متغیری که باید دائما آن را تنظیم کنید).

ابتدا ارتفاع محل زندگی خود را پیدا کنید. نقطه جوش در سطح دریا 212 درجه فارنهایت است. در دشت های مرتفع تگزاس (ارتفاع 3000 فوت)، آب در 206 درجه می‌جوشد. در بولدر، کلرادو (ارتفاع 5000 فوت)، جوشش در 202 درجه اتفاق می‌افتد.

هرچه بالاتر باشید، دمای آب کمتری برای جوشیدن باید داشته باشید.

 

اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که جوشش بین درجات 198 تا 205 اتفاق می‌افتد، شما یکی از خوش شانس ها هستید. می‌توانید هر بار از آب خود بلافاصله بعد از جوشیدن استفاده کنید، زیرا در محدوده ایده آل می‌جوشد.

اگر در سطح دریا زندگی می‌کنید، باید قبل از استفاده از آب خود اجازه دهید یک یا دو دقیقه بعد از جوش آمدن خنک شود. پیشنهاد می‌کنم از دماسنج و کرونومتر استفاده کنید تا ببینید چقدر طول می‌کشد تا آب شما تا دمای قابل قبول خنک شود. بسته به ارتفاع و اندازه/مواد کتری شما فقط می تواند 1 دقیقه باشد، اما می‌تواند 5 نیز باشد.

اگر به سطح دریا نزدیک هستید، می‌توانید از پیش گرم کردن قهوه جوش خودداری کنید. به این ترتیب، هنگامی که آب خود را با دمای بالای 205 درجه در آن بریزید، بلافاصله خنک می‌شود زیرا هوا مقداری از گرما را جذب می‌کند.

اگر در ارتفاعات بسیار بالایی زندگی می‌کنید که در آن جوشش کمتر از 198 است، در خطر این هستید که قهوه خود را با دم کردن با آبی که به سختی خیلی خنک است استخراج کنید. ممکن است لازم باشد سبک دم کردن خود را کمی تنظیم کنید تا بهترین قهوه را دم کنید. پیشنهاد می‌کنم چند چیز را امتحان کنید:

  • ظرف دم کردن خود را به خوبی گرم کنید تا هنگام ریختن آب، دمای آن کاهش یابد.
  • با آسیاب کردن قهوه خود یا با اضافه کردن زمان به دم کردن، عصاره گیری را افزایش دهید.

 

بهترین دمای آب برای قهوه

آیا برای بهبود طعم قهوه خود باید دمای آب را دستکاری کنید؟

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از دمای آب برای دستیابی به طعم‌های خاص استفاده کنید، اما انجام آن به طور مداوم بسیار دشوار است، مگر اینکه یک دستگاه تخصصی داشته باشید که آب را تا دمای خاصی گرم می‌کند.

اگر به دنبال بهبود قهوه خود هستید، بسیار ساده تر است که دمای آب خود را در منطقه ایده آل بگذارید و به جای آن از اندازه آسیاب برای ایجاد تغییرات کوچک استفاده کنید.تنظیم اندازه آسیاب نسبت به تنظیم دمای آب، کنترل آنها سریعتر و آسانتر است.

اگر علاقه مند به بهبود کیفیت قهوه خود هستید و از یک فنجان خوب دم شده لذت می برید، خودتان آن را بررسی کنید.

دمای آب برای قهوه باید به راحتی قابل تنظیم باشد و دیگر هرگز نگران آن نباشید. زمانی که بتوانید متغیرها را با تبدیل آنها به ثابت های قابل اعتماد حذف کنید، دم کردن قهوه متعادل بسیار آسان تر است.

فقط به یاد داشته باشید: بهترین آب برای قهوه معمولا در محدوده 195 تا 205 درجه فارنهایت قرار دارد. حداقل، اگر بتوانید این اطلاعات جزئی را در نوگین خود نگه دارید، خوب خواهید بود.

در پایان، مهم ترین عامل قهوه عالی این است که دانه های قهوه شما و ساده‌ترین راه برای داشتن دانه‌های تازه و با کیفیت بالا این است که آن‌ها را از روستر قهوه مورد علاقه‌تان درب منزل تحویل بگیرید.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید