تفاوت اسپرسوساز اتوماتیک با اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

تفاوت اسپرسوساز اتوماتیک با اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازها تاریخچه بسیار جالبی دارند و قبل از رسیدن به زیبایی‌های مدرن امروزی، چندین نوآوری را پشت سر گذاشته اند. آنها آمدند تا حس کنترل و راحتی را ارائه دهند که با روش های دم کردن دستی قدیمی امکان‌پذیر نیست.

البته، با این نوآوری ها، اختلافاتی در مورد اینکه بهترین راه برای دم کردن اسپرسوی شما چیست، به وجود آمد. شکاف اصلی حول ماشین های نیمه اتوماتیک در مقابل ماشین های اتوماتیک بوجود آمد.

ما اینجا هستیم تا تفاوت‌های این دو دستگاه را به شما نشان دهیم و بفهمیم انتخاب کدام دستگاه برای شما بهتر است.

خرید یک قهوه ساز استاندارد به اندازه کافی پیچیده است، اما خرید یک دستگاه اسپرسوساز حتی پیچیده تر است. اما اگر آماده غواصی در دنیای دم کردن اسپرسو خانگی هستید، پیدا کردن دستگاه مناسب بسیار مهم است.

در حالی که انواع مختلفی از اسپرسوسازها وجود دارد، دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک محبوب ترین هستند. اما تفاوت این دو چیست و هر کدام چگونه کار می‌کنند؟

 

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک در مقابل دستگاه اسپرسوسازی اتوماتیک: چه کسی این کار را انجام می دهد؟

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک به عنوان پیشرفتی در طراحی Gaggia توسعه داده شدند. در سال 1961، ارنستو والنته طرحی را توسعه داد که از مکانیزم پمپ موتوری استفاده می‌کرد که نیازی به یک باریستا برای پمپ کردن دستی پیستون برای رسیدن به فشار مورد نیاز را از بین می‌برد.

این همان طراحی است که ماشین های نیمه اتوماتیک هنوز بر اساس آن هستند. یک باریستا به سادگی از یک دکمه یا اهرم برای شروع کشیدن شات استفاده می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه زمانی آن را متوقف کند.

بخش دوم آن واقعا چیزی است که نیمه اتوماتیک را از تمام اتوماتیک و فوق اتوماتیک جدا می‌کند. باریستا، به جای دستگاه، دقیقا تصمیم می‌گیرد که چه زمانی اسپرسو تهیه شود.

این اسپرسوسازها معمولا از شما می‌خواهند که دانه‌های قهوه خود را آسیاب نمایید. در حال حاضر، اسپرسوساز نیمه اتوماتیک بیشتر در محیط های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه ها دارای یک پمپ الکتریکی هستند که 8-9 بار فشار تضمینی تولید می‌کند – محدوده بهینه برای دم کردن اسپرسو. همانطور که از نام آن پیداست، قبل از شروع دم کردن، هنوز باید کمی کار کنید. همچنان باید قهوه را آسیاب کرده و به درستی در پورتافیلتر قرار گیرد. اما هنگامی که پورتافیلتر را وصل کردید، دستگاه کار را در دست گرفته و فرآیند دم کردن را ادامه خواهد داد.

دستگاه‌های نیمه اتوماتیک محبوب ترین نوع دستگاه خانگی هستند و معمولا مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. به علاوه، آنها همچنین گزینه دم کردن چای یا کافه Americanos را به شما می‌دهند.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک

اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک بدیهی است که گام بعدی در دم کردن خودکار هستند. آنها نیاز به کنترل دستی زمان دم کردن را از بین می‌برند.

این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که اغلب به آن «جریان‌سنج» می‌گویند. فلومتر دقیقا میزان آب عبوری را نظارت و کنترل می‌کند و هنگامی که مقدار مناسب از آن فیلتر شد جریان را متوقف می‌نماید.

در حالی که این اسپرسوسازها فرآیند دم کردن را خودکار می‌کنند، اما همه کار را برای شما انجام نمی‌دهند. شما هنوز هم باید دانه‌های قهوه را آسیاب کنید.

علاوه بر این، بسیاری از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های افزونگی نیمه خودکار هستند. یک ماشین تمام اتوماتیک یک گزینه عالی برای چند کار است. اگر قصد دارید در حین دم کردن قهوه خود کارهای دیگری انجام دهید، این ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. دستگاه‌های تمام اتوماتیک در کافی‌شاپ‌های تجاری استفاده می‌شوند، زیرا دست باریستا را آزاد می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند چندین نوشیدنی را به طور همزمان تهیه کنند.

 

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک در مقابل دستگاه اسپرسوسازی اتوماتیک: چه کسی این کار را انجام می دهد؟

اسپرسوساز فوق اتوماتیک

ماشین های تمام اتوماتیک شباهت زیادی به ماشین های نیمه اتوماتیک دارند. تنها تفاوت واقعی بین این دو این است که دستگاه های تمام اتوماتیک یک سیستم دم کردن یک لمسی هستند. به سادگی آن را روشن کنید و دستگاه حجم آبی را که از پودر قهوه عبور می‌دهد کنترل می‌کند. هنگامی که مقدار از پیش تعیین شده اسپرسو دم شود، دستگاه به طور خودکار متوقف می‌شود.

برخلاف اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک، دستگاه‌های فوق اتوماتیک تقریبا همه کارها را برای شما انجام می‌دهند. آنها همان قابلیت های تمام اتوماتیک را دارند (اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند).

با این حال، دستگاه‌های نیمه اتوماتیک معمولا دارای چند ویژگی “اضافی” هستند تا کار با آنها را راحت تر کنند. بیشتر آنها دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کنند.

برخی از سوپراتوماتیک ها همچنین دارای نازل بخار هستند. علاوه بر این، بسیاری از گزینه‌های بالاتر دارای قابلیت برنامه‌ریزی بالایی هستند که می‌توانید از طریق نمایشگر روی دستگاه به آنها دسترسی داشته باشید.

در حالی که ماشین های تمام اتوماتیک و فوق اتوماتیک واقعا راحت هستند، اما قیمت های بسیار بالاتری نسبت به ماشین های نیمه اتوماتیک دارند. اگر بودجه لازم را دارید، راحتی اضافی ممکن است ارزش قیمت اضافی را داشته باشد. اما برای یک عاشق معمولی اسپرسو، یک دستگاه نیمه اتوماتیک یک گزینه هوشمند است.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید