تفاوت قهوه فوری و قهوه آسیاب شده

تفاوت قهوه فوری و قهوه آسیاب شده

قهوه آسیاب شده معمولی به سادگی دانه های بو داده ای است که آسیاب می‌کنید اما قهوه فوری شکل محلول قهوه از پیش دم شده است. قهوه فوری برای ارائه یک جایگزین سریع برای فرآیند معمولی دم کردن قهوه به وجود آمد.

تهیه یک فنجان قهوه از قهوه آسیاب شده شامل دو چیز است. ابتدا قهوه را از دانه ها بیرون بیاورید و به فنجان خود بریزید (این کار را به چند روش مختلف می‌شود انجام داد). این معمولا به معنای افزودن آب گرم و خیساندن، نفوذ یا افزایش فشار است. در مورد سرد دم گرمایی وجود ندارد، اما زمان استخراج طولانی‌تر است.

در مقابل، قهوه فوری فقط نیاز به اضافه کردن آب دارد، بدون زمان استخراج. این به این دلیل است که قبلا فرآیند دم کردن را در کارخانه طی کرده است. بر خلاف قهوه آسیاب شده، دانه های قهوه فوری پس از افزودن آب، به طور کامل حل می‌شوند و مواد زائد دور ریختنی ندارد.

 

تفاوت قهوه فوری و آسیاب شده

قهوه فوری چگونه درست می شود؟

قهوه فوری و قهوه آسیاب شده با همان مواد اولیه شروع می‌شوند: دانه های قهوه سبز. در کارخانه، دانه‌های قهوه را در دسته های بزرگ تفت می‌دهند، سپس آنها را آسیاب می‌کنند. اینجا جایی است که در فرآیند تولید قهوه آسیاب شده معمولی توقف خواهید داشت.

سپس این قهوه را کاهش می‌دهند تا قهوه ای غلیظ تشکیل شود. رطوبت باید به طور کامل از آن حذف شود تا محصولی پایدار ایجاد شود.

فرآیند خشک کردن نهایی شامل یکی از دو روش است: خشک کردن اسپری یا خشک کردن انجمادی. خشک کردن انجمادی طعم و عطر طبیعی قهوه را بیشتر حفظ می‌کند، اما این فرآیند گران‌تر و زمان‌برتر است.

مقایسه طعم و مزه

وقتی صحبت از قهوه فوری در مقابل قهوه دم شده به میان می‌آید، از نظر طعم هیچ مقایسه ای وجود ندارد – قهوه معمولی بهتر است. برخی از مردم حتی آنها را نوشیدنی های متفاوتی می‌دانند.

یکی از دلایل بد طعم شدن قهوه فوری این است که اغلب با دانه های روبوستا درست می‌شود. مقدار قابل توجهی از کافئین در طول فرآیند تولید از بین می‌رود، و محتوای کافئین طبیعی قهوه روبوستا به تعادل آن کمک می‌کند. متأسفانه این به ضرر طعم است.

با این حال، در سال های اخیر، حرکتی به سمت بهبود طعم و کیفیت قهوه فوری، با گزینه های لذیذ، ارگانیک و تجارت منصفانه صورت گرفته است.

 

تفاوت قهوه فوری و آسیاب شده

زمان استفاده از قهوه فوری در مقابل تفاله قهوه

می‌خواهم بگوییم که بدون استثنا باید قهوه آسیاب شده معمولی بنوشید. اما اگر به کمپینگ یا مسافرت می‌روید، چیزی شبیه به راحتی مواد خشک شده یخ زده نیست. ناگفته نماند که کهنه نمی‌شود.

فراتر از دم کردن روزانه، قهوه فوری در زمان دم کردن با موادی دیگر طعم خودش را پیدا می‌کند. فرم محلول به این معنی است که می‌توانید طعم قهوه فوری را به اسموتی‌ها، کیک‌ها یا مارینادها بدون مایع اضافی که از افزودن قهوه دم کرده دریافت می‌کنید، اضافه کنید.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید