دستور لاته خامه ای هورچاتا

دستور لاته خامه ای هورچاتا

اگر تا به حال هورچاتا لاته را امتحان نکرده‌اید، به‌عنوان یک نوشیدنی جدی روبرو هستید. این نوشیدنی خامه ای از اسپانیا می‌آید، اما این روزها این نوشیدنی به ویژه در آمریکای لاتین محبوب است. یک دسته بزرگ را با خیساندن و مخلوط کردن برنج و آب هم بزنید. سپس کمی اسپرسو یا قهوه قوی اضافه کنید تا یک نوشیدنی شیری و کافئین دار درست کنید.

برای شروع آماده اید؟ لاته هورچاتا به راحتی درست می‌شود و بسیار رضایت بخش است. این فقط ممکن است نوشیدنی مورد علاقه جدید شما باشد.

هورچاتا چیست؟

قدمت هورچاتا به قرن سیزدهم اسپانیا برمی‌گردد. این یک نوشیدنی خامه ای و شیرین است که از خیساندن، آسیاب کردن و سپس شیرین کردن یک دانه تهیه می‌شود. در اسپانیا، هورچاتا با آجیل ببر درست می‌شود، اما در قاره آمریکا، پایه آن معمولا برنج سفید است. همچنین می‌توانید دارچین را با طعم دارچین یک لیوان کلاسیک هورچاتای مکزیکی پیدا کنید.

امروز، ما هورچاتا را به هورچاتا لاته تبدیل می‌کنیم. می‌توانید یک دسته بزرگ از هورچاتا را از قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. یک شات اسپرسو برای یک لاته سرد فوری اضافه کنید.

 قهوه هورچاتا از پودر قهوه آغشته به بادام، چوب دارچین، برنج و شکر قهوه ای تشکیل شده است. یک شبه تند می‌شود و سپس مخلوط می‌شود و یک هوورچاتا با طعم خوشمزه قهوه ایجاد می‌کند.

این نوشیدنی ترکیبی از دو بهترین چیز است: هورچاتا و قهوه. به این دستور پخت قهوه هورچاتا مانند دم کردن سرد فکر کنید. پودر قهوه با بادام، برنج و شکر قهوه‌ای آغشته می‌شود، مخلوط می‌شود و سپس صاف می‌شود تا خوشمزه‌ترین نوشیدنی برای شروع روزتان باشد.

 

دستور لاته خامه ای هورچاتا

مواد لازم برای قهوه هورچاتا

  • برنج. من دوست دارم از برنج دانه بلند استفاده کنم.
  • بادام ها. این یک آجیل خوب به نوشیدنی اضافه می‌کند.
  • چوب دارچین. شما واقعا به آن طعم دارچین نیاز دارید. در نتیجه، به هورچاتا رنگ اصلی دارچین می‌دهد.
  • شکر قهوهای. من از شکر قهوه ای برای تقلید از طعم پیونسیلو (یک شکر مکزیکی) استفاده می‌کنم.
  • عصاره وانیل. نه به اندازه کافی برای اضافه کردن مقداری وانیل.

طرز تهیه

  1. مواد را با هم ترکیب کنید. در این مورد، قهوه آسیاب شده، بادام، برنج، چوب دارچین، وانیل و نمک است.
  2. در آب صاف شده بریزید.
  3. اجازه دهید همه چیز حداقل 4 ساعت خیس بخورد. من حدود 6 ساعت خیس کردم. اگر می‌خواهید یک شب آن را نگه دارید، روی مخلوط را می‌پوشانم و در یخچال می‌گذارم.
  4. مخلوط را داخل مخلوط کن بریزید.
  5. یک الک را روی یک کاسه قرار دهید و مخلوط را داخل آن بریزید. در نتیجه مقدار خوبی از پالپ را از بین می‌برد.
  6. همچنین می توانید دو ورقه پارچه پنیر را روی یک الک قرار دهید و آن را در آنجا بریزید.
  7. تکه های یخ را به لیوان ها اضافه کنید.
  8. هورچاتا را در لیوان ها بریزید.

یادداشت

اگر نمی خواهید از چهار لاته به طور همزمان لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم هورچاتا را زودتر درست کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید. باقیمانده آن را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید – یا سعی کنید آنها را در یک سینی یخ منجمد کنید!

دستور لاته خامه ای هورچاتا

افکار نهایی

شما آن را دارید: یک پیچ و تاب غیر معمول مکزیکی در یک لاته کلاسیک. هورچاتا لاته که با برنج و دارچین درست می‌شود، یک نوشیدنی مفرح و خوشمزه است که به طرز شگفت انگیزی به راحتی درست می شود. می‌توانید از هر نوع شیری استفاده کنید – بادام یک گزینه خوب و آجیلی است – و هر چقدر که دوست دارید شیرین کنید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید