طول عمر اسپرسوساز شما چقدر است؟

طول عمر اسپرسوساز شما چقدر است؟

چه در حال خرید یک اسپرسوساز جدید باشید یا در مورد اسپرسوساز خود کنجکاو باشید، می‌خواهید بدانید که دستگاه های اسپرسوساز چقدر عمر می‌کنند؟ امروز، ما همه چیزهایی را که باید بدانید در اختیار داریم!

دستگاه های اسپرسوساز چقدر عمر می‌کنند؟

به طور متوسط، یک دستگاه اسپرسوساز بین 5 تا 15 سال عمر می‌کند. با این حال، طول عمر دقیق دستگاه شما به شدت تحت تأثیر نام تجاری، نوع، پیچیدگی، دفعات استفاده و چند عامل دیگر است.

به طور کلی، دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک بیشتر از انواع نیمه اتوماتیک عمر می‌کنند. صرف نظر از نوع ماشینی که دارید، اگر می‌خواهید طول عمر آن را به حداکثر برسانید، باید آن را تمیز نگه دارید و تعمیر و نگهداری معمولی را انجام دهید.

اگر واقعا می‌خواهید بدانید که دستگاه‌های اسپرسوساز چقدر عمر می‌کنند، باید جزئیات کلیدی در مورد ویژگی‌ها و مراقبت از آنها را در نظر بگیرید. از عواملی که در طول عمر دستگاه اسپرسوساز شما نقش دارند تا مراحلی که باید برای حفظ آن به خوبی انجام دهید، به خواندن ادامه دهید تا ببینید چه چیزی باید بدانید.

 

طول عمر اسپرسوساز

طول عمر اسپرسوساز چقدر است؟

هر دستگاه اسپرسوساز از نظر طول عمر متفاوت است. بیایید به برخی از عوامل اصلی که در این امر نقش دارند بپردازیم.

ساخت و مدل

ساخت و مدل دستگاه اسپرسوساز شما یکی از عوامل تعیین کننده برای مدت زمانی است که می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز خود لذت ببرید. برندهای معتبری مانند برویل، دلونگی، فیلیپس، اسمگ و … کار استثنایی را انجام می‌دهند و ماشین های با کیفیتی را می‌سازند که برای ماندگاری ساخته شده اند. متأسفانه برای باریستا، مارک‌های ارزان زیادی وجود دارند که این سطح از کیفیت را برآورده نمی‌کنند.

نوع ماشینی که دارید

نوع دستگاه شما با مدل دستگاه شما متفاوت است. انواع مختلف اسپرسوسازها عبارتند از:

بر اساس یک مطالعه اخیر در مورد طول عمر، به نظر می‌رسد دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک طولانی ترین طول عمر را نسبت به سایر انواع اسپرسوسازها دارند. از طرف دیگر دستگاه های فیلتر قطره ای با تنها شش سال کمترین طول عمر را دارند.

 

دستگاه میانگین طول عمر
دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک 10 سال
دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک 7 سال
دستگاه اسپرسو ساز هارد 7 سال
دستگاه اسپرسوساز فیلتر پاد 7 سال
قهوه ساز فیلتر قطره ای 6 سال

قیمت اصلی

قیمتی که برای دستگاه اسپرسوساز خود می‌پردازید در طول عمر آن نقش دارد، اما این لزوما به این معنا نیست که هر چه قیمت بالاتر باشد، عمر دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

قیمت دستگاه های اسپرسوساز خانگی از 2 تا 200 میلیون تومان متغیر است. به طور معمول، هرچه محدوده قیمت بالاتر باشد، می‌توانید ویژگی ها و عملکردهای بیشتری را در دستگاه اسپرسوساز خود مشاهده کنید.

در حالی که این برای کاوش روش‌های مختلف برای تهیه قهوه عالی است، اما در نهایت به این معنی است که باید مراقب دستگاه خود باشید. به این دلیل است که هرچه قطعات متحرک بیشتری وجود داشته باشد، ماشین تعمیر و نگهداری بیشتری از شما نیاز دارد.

در عین حال، هرچه دستگاه اسپرسوساز شما گرانتر باشد، احتمال اینکه دستگاهی با کیفیت تر باشد، وجود دارد، به این معنی که نسبت به دستگاه های با کیفیت پایین تر، مدت زمان بیشتری برای شما کار می کند.

 

طول عمر اسپرسوساز

تعمیر و نگهداری

نگهداری از دستگاه اسپرسوساز یکی از مهم ترین عواملی است که طول عمر آن را افزایش می‌دهد. هنگامی که دستگاه اسپرسوساز خود را به درستی نگهداری کنید، اطمینان حاصل می‌کنید که تمام قطعات آن به خوبی کار می‌کنند.

هر چند وقت یکبار باید دستگاه اسپرسوی خود را سرویس کنم؟

تعمیر دستگاه اسپرسوساز باید به عنوان تعمیر و نگهداری در نظر گرفته شود. وقتی می‌گوییم تعمیر و نگهداری، منظورمان نگهداری منظم از دستگاه شماست. سه راه وجود دارد که شما باید این کار را انجام دهید.

تعمیر و نگهداری روزانه

هر بار که از دستگاه اسپرسوساز خود استفاده می کنید، باید آن را در پایان روز تمیز کنید. کارهایی که روزانه باید انجام دهید عبارتند از:

  • اسکراب برس دستگاه و تمیز کردن قسمت ها و آسیاب قهوه.
  • استفاده از مواد شوینده اسپرسوساز در فیلتر کور و روشن کردن آن به مدت 10 ثانیه و چندین بار خاموش کردن آن به مدت 10 ثانیه. سپس مواد شوینده را بردارید و از یک دستگاه شستشو با آب روشن و خاموش کنید تا آب شفاف شود.
  • تمیز کردن نازل بخار و پورتافیلترها. (بعد از هر بار استفاده باید نازل بخار را تمیز کنید).
  • پاک کردن قسمت بیرونی دستگاه

هر 3 ماه یکبار

در 90 روز، باید تمیز کردن کامل دستگاه خود را انجام دهید. تمیز کردن کامل به این معنی است که شما به قسمت های زیر توجه می کنید:

  •  در صورت لزوم واشرهای گروهی را تعویض کنید.
  •  تست نرخ جریان و دمای آب
  •  تست تمام سوئیچ های دستگاه
  •  تست سر گروه و کیفیت آب دیگ

هر 6 ماه یکبار

دو بار در سال، می‌خواهید مطمئن شوید که تمام قسمت‌های دستگاه اسپرسوسازتان آن‌طور که باید کار می‌کنند. تعمیر و نگهداری که باید در طول علامت شش ماهه در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • سرویس یا بازسازی مجموعه بخار، شیر آب و شیر ضد مکش
  • جدا کردن پانل های بدنه و تمیز کردن گرد و غبار ایجاد شده
  • تمیز کردن پروب سطح دیگ بخار

سالانه

هر سال، بخش‌های خاصی از دستگاه شما نیاز به نگاه نزدیک‌تری دارند و حتی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. اگر برخی از قطعات معیوب هستند یا به خوبی زمانی که دستگاه خود را خریدید کار نمی‌کنند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. در حالی که تعویض این قطعات می‌تواند آزاردهنده باشد، پرداخت هزینه بسیار ناچیز برای انجام این کار می‌تواند طول عمر دستگاه اسپرسوساز شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در اینجا قطعاتی است که باید هر سال بررسی کنید.

  • شیر آب گرم و بخار
  • شیر انبساط. (اگر مشکلی با نشتی یا کاهش دما در مخزن دارید، باید آن را تعویض کنید)
  • شیر ضد مکش
  • لوله
  • سبد پورتافیلتر
  • بلبرینگ محرک Brew
اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید