فراپه به سبک یونانی

فراپه به سبک یونانی
در اسفند 10, 1400 منتشر شدبدون دیدگاه on فراپه به سبک یونانی

قهوه فراپه، فراپه یونانی، نسکافه فراپه ، یا فقط فراپه یک نوشیدنی قهوه سرد یونانی است که از قهوه فوری (به طور کلی نسکافه خشک شده)، آب، شکر و شیر تهیه می‌شود. این کلمه اغلب بدون لهجه نوشته می‌شود. فراپه از طریق آزمایش توسط دیمیتریس واکوندیوس، نماینده نسکافه، در سال 1957 در تسالونیکی اختراع شد. این نوشیدنی یکی از محبوب ترین انواع قهوه در یونان و قبرس است و به نشانه فرهنگ قهوه یونانی پس از جنگ در فضای باز تبدیل شده است.

بدون شک فراپه یونانی محبوب‌ترین قهوه در سراسر یونان است، به خصوص در فصل تابستان، زمانی که به یک نوشیدنی سرد و با طراوت نیاز دارید. برخی فراپه را نوشیدنی ملی یونانی می‌نامند و البته این درست است، زیرا در همه جای یونان سرو می‌شود. دوستان با هم نوشیدن قهوه سرد یونانی مورد علاقه خود و استراحت بخشی از سبک زندگی یونانی است.

قهوه فراپه یونانی واقعا آسان و سریع در خانه درست می‌شود، بنابراین ما این دستور پخت قهوه فراپه یونانی اصیل را با همه چیزهایی که برای تسلط بر هنر درست کردن فراپه عالی که به طور سنتی در سراسر یونان سرو می‌شود، باید بدانید، گردآوری کرده ایم.

تاریخچه قهوه فراپه یونانی

فراپه یونانی در سال 1957 در تسالونیکی در نمایشگاه بین المللی تجارت اختراع شد، جایی که یانیس دریتزاس، نماینده شرکت نستله محصول جدیدی را برای کودکان به نمایش می‌گذاشت. این محصول یک نوشیدنی شکلاتی بود که بلافاصله با مخلوط کردن با شیر و تکان دادن در شیکر تولید می‌شد.

دیمیتریس واکوندیوس (کارمند Dritsas) در طول تعطیلات خود به دنبال راهی برای درست کردن قهوه فوری گرم بود، اما آب گرم پیدا نکرد. بنابراین او تصمیم گرفت در یک شیکر قهوه فوری را با آب سرد و تکه های یخ در یک شیکر مخلوط کند.

قهوه یونانی فراپه (قهوه سرد یونانی) چیست؟

قهوه‌ی فراپه یونانی قهوه‌ای یخی است که با استفاده از قهوه فوری ( نسکافه ) و آب تهیه می‌شود و با تکان دادن آن نوشیدنی کف‌آلود و با طراوت تولید می‌شود. می‌توانید بعد از هم زدن قهوه، تکه‌های یخ و بر حسب ترجیح، شکر و شیر اضافه کنید. قهوه سرد یونانی با توجه به نسبت مواد تشکیل دهنده و ترجیحات شخصی می‌تواند “اسکتوس”، “متریوس”، “گلیکوس”، “م گالا” باشد.

 

فراپه یویانی

انواع قهوه فراپه با توجه به نسبت مواد تشکیل دهنده

  • “اسکتوس” (ساده، بدون شکر، بدون شیر): اگر قهوه فراپه خود را بدون شکر و شیر می‌پسندید، بسته به میزان قوتی قهوه و آب سرد، فقط 1 تا 2 قاشق چایخوری قهوه فوری اضافه کنید.
  • “Metrios” (شیرینی متوسط): 1-2 قاشق چایخوری قهوه فوری، بسته به میزان قوی قهوه خود، 1-2 قاشق چایخوری شکر (مقدار مساوی قهوه و شکر)
  • “گلیکوس” (شیرین): 1 تا 2 قاشق چایخوری قهوه فوری، بسته به میزان قوی بودن قهوه، 2 تا 4 قاشق چایخوری شکر (مقدار شکر دو برابر قهوه)
  • “Me Gala” (با شیر): 1 قاشق غذاخوری شیر تبخیر شده (مقدار شیر بسته به ترجیح می‌تواند متفاوت باشد)

دستور تهیه فراپه

برای تهیه یک قهوه فراپه یونانی به یک همزن نیاز دارید. یک کوکتل شوکر معمولی خوب است، اما می‌توانید از دستگاه کف کن برقی یا دستگاه میلک شیک نیز استفاده کنید تا کف خامه ای بیشتری داشته باشید.

ما بهترین راه برای درست کردن فراپه یونانی را این است که ابتدا یک لیوان بلند، یک قاشق چایخوری و یک ویز برقی تهیه کنیم. سپس قهوه فوری (نسکافه)، شکر و یک شات آب سرد را اضافه کنید. مخلوط را با همزن بزنید تا کف غلیظ و خامه ای به دست آید. مخلوط را در لیوان سرو بریزید. سپس در صورت تمایل 3 تکه یخ و شیر اضافه کنید، لیوان را با آب سرد پر کنید و با نی سرو کنید. فراپه شما آماده سرو و لذت بردن است!

فراپه یویانی

دستورالعمل ها

  1. برای تهیه این دستور قهوه یونانی، اول از همه  یک لیوان بلند، یک قاشق چایخوری و یک ویز برقی تهیه کنید.
  2. سپس قهوه فوری (نسکافه)، شکر و حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب سرد را اضافه کنید. به اندازه ای می خواهید که روی قهوه را بپوشاند و سپس یک قاشق غذاخوری دیگر اضافه کنید.
  3. مخلوط را هم بزنید تا یک کف غلیظ و خامه ای ایجاد شود.
  4. مخلوط را در لیوان سرو بریزید.
  5. سپس در صورت تمایل 3 تکه یخ و شیر تبخیر شده را اضافه کنید.
  6. لیوان را با آب سرد پر کنید و با نی سرو کنید.
اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید