قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد؟

قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد؟

قهوه یکی از معدود نوشیدنی‌هایی است که تقریبا بسیاری افراد در سراسر دنیا به طور منظم آن را استفاده می‌نمایند.

شاید بدانید که رستوران‌ و کافی‌شاپها برخی از ناسالم‌ترین نوشیدنی‌های قهوه را که می‌توانید میل کنید سرو می‌کنند – برای مثال، قهوه منجمد که دارای ۱۱۶ کالری و ۱۶۸ گرم شکر اضافه شده در هر فنجان بزرگ ۳۲ اونسی است – اما اینطور نیست. این بدان معناست که طعم دادن به نوشیدنی خود در خانه برای بهبود سلامتی شما یک مشکل است.

حالا، ما نمی‌گوییم که باید قهوه‌تان را تلخ و بدون هرگونه ماده دیگر بخورید، اما باید حواستان به آنچه در قهوه‌تان می‌ریزید باشد، به‌ویژه از آنجایی که 67 درصد افراد قهوه را با افزودنی‌هایی مانند شکر، خامه و … مصرف می‌کنند. و جایگزین های قند، طبق یک مطالعه بهداشت عمومی. مطالعه نشان داد که این افزودنی‌ها 69 کالری اضافی در روز دریافت می‌کنند که حدود 60 درصد از این کالری‌ها از شکر بدون کالری است.

در حالی که محققان اذعان می‌کنند که تعداد کالری اضافی از افزودنی ها کم است، اگر هر روز مصرف شود و نادیده گرفته شود، می‌تواند به راحتی اضافه شود و به افزایش وزن کمک کند. پس بهتر است بدانیم که قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد و یا خوردن قهوه با چه چیزهایی توصیه نمی‌شود.

خامه

اگر به دنبال سلامتی خود هستید، ممکن است بخواهید از آن کاسه خامه‌های ریز با دمای اتاق صرف نظر کنید. برای ساخت خامه ها، تولیدکنندگان باید افزودنی های مصنوعی را به عنوان نگهدارنده اضافه کنند. یکی از رایج ترین افزودنی های مورد استفاده سدیم فسفات است.

در حالی که توسط FDA GRAS (به طور کلی ایمن شناخته می‌شود) در نظر گرفته می‌شود، فسفات سدیم چیزی است که باید به آن توجه کنید. این افزودنی به دلیل ارتباط آن با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی، جایگاهی را در راهنمای، مضر مواد افزودنی غذایی گروه کاری محیط زیست به دست آورد.

مرکز علوم در منافع عمومی (CSPI) همچنین فسفات سدیم را در فهرست افزودنی‌های خود قرار داده است که باید مصرف آن را کاهش دهد، به این معنی که “سمی نیست، اما مقادیر زیاد آن ممکن است ناایمن باشد یا باعث تغذیه بد شود.” CSPI توضیح می‌دهد که “بیشتر مردم فسفر بسیار بیشتری از نیاز خود مصرف می‌کنند، که ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت کلیه ها، استخوان ها و قلب و عروق داشته باشد، به ویژه برای افرادی که از بیماری کلیوی رنج می برند.”

چه چیزی را با قهوه نخوریم؟

شیرین کننده های مصنوعی

مشکل افزودنی های قهوه این است که کالری اضافی، به رژیم غذایی روزانه شما اضافه می‌کنند، درست است؟ بنابراین ممکن است فرض کنید که شیرین کننده های مصنوعی صفر کالری باید یک پاس رایگان باشند، اما لزوما اینطور نیست. در حال حاضر، تحقیقات در مورد ایمنی شیرین کننده های مصنوعی مخلوط شده است. در حالی که برخی از مطالعات، شیرین کننده های مصنوعی را با کاهش وزن مرتبط می‌دانند، ولی محققان می‌گویند که مصرف منظم شیرین کننده های مصنوعی می‌تواند منجر به مصرف غذاهای مصنوعی با طعم بیشتر با ارزش غذایی کمتر و همچنین غذاهای پر کالری و مملو از قند شود. اگر می‌خواهید خود را برای طول عمر طولانی آماده کنید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که شیرین کننده های مصنوعی را از این عادت روزانه کنار بگذارید.

شیر فاقد چربی

ما در مورد شیر واقعی یا خامه صحبت نمی‌کنیم، ما در مورد آن شیرهای طعم‌دار صحبت می‌کنیم که نه تنها مملو از شکر هستند بلکه هر قاشق غذاخوری حاوی 5 گرم شکر است، و بنابراین اضافه کردن سه قاشق غذاخوری معادل 15 گرم شکر در هر فنجان است – آنها همچنین حاوی مواد افزودنی مضر برای شما هستند.

شیر بدون چربی ممکن است لزوما “بد” نباشد، اما تحقیقات رو به افزایش نشان می‌دهد که مواد پرچرب ممکن است بهتر باشد. یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که به طور منظم لبنیات پرچرب مصرف می‌کردند، در طول 4 سال کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کردند، در حالی که افرادی که عمدتا لبنیات کم‌چرب و بدون چربی مصرف می‌کردند، کربوهیدرات بیشتری مصرف کردند. و اگر آن کربوهیدرات‌ها از مکان‌های کمتر ایده‌آل می‌آیند، ممکن است منجر به افزایش وزن شود. در مطالعه دوم، خوردن منظم لبنیات پرچرب با کاهش 23 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود، در حالی که مصرف کم چرب و بدون چربی احتمالا به این دلیل بود که اسیدهای چرب خاص در لبنیات به پیشگیری از این بیماری کمک می‌کند.

 

چه چیزی را با قهوه نخوریم؟

شربت های طعم‌دار

به اطلاعات تغذیه ای برای نوشیدنی های طعم دار هر زنجیره قهوه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چرا این شربت ها در لیست ما هستند. به عنوان مثال، افزودن شربت چای باعث می‌شود که میزان قند لاته شما از 7 گرم به 58 گرم برسد.

کارامل، وانیل، کرم بروله، نعناع فلفلی و شکلات سفید تعدادی از گزینه‌های خوشمزه‌ای هستند که می‌توانیم برای افزودن تنوع به قهوه‌مان انتخاب کنیم. ترکیبی کاملا فرموله شده از شربت و عصاره های ساده، این عوامل طعم دهنده در دوزهای کوچک خوب هستند اما می‌توانند اضافه شوند. بسیاری از نوشیدنی های مخصوص قهوه حاوی شکر و کالری اضافه شده با حدود شش شات شربت یا طعم دهنده هستند. به عنوان مثال، یک وعده معمولی شربت کارامل با چهار پمپ حاوی حدود 100 کالری و 25 گرم شکر است – این حد مجاز روزانه قند برای بزرگسالان است.

 

چه چیزی را با قهوه نخوریم؟

شکر

گزارش گرایش های ملی داده های قهوه در سال 2020 انجمن ملی قهوه نشان داد که 40 درصد افراد نوعی شیر و شیرین کننده را به نوشیدنی قهوه خود اضافه می‌کنند. پس این بدان معناست که 40 درصد از شما که این مطلب را می‌خوانید به خاطر افزودن شکر به قهوه صبحگاهی خود مقصر هستید. در حالی که شکر به خودی خود مضر نیست، آنچه مضر است این است که بسیاری افراد بیش از حد از آن مصرف می‌کنند. قندهای اضافه شده، همراه با غلات تصفیه شده و سبزیجات نشاسته ای، 42 درصد از میانگین کالری روزانه افراد را تشکیل می‌دهند و می‌توانند خطر ابتلا به همه چیز از چاقی گرفته تا دیابت و مشکلات قلبی را افزایش دهند.

 

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید