قهوه ملانژ چیست؟

قهوه ملانژ چیست؟
در اسفند 7, 1400 منتشر شدبدون دیدگاه on قهوه ملانژ چیست؟

چگونه می‌توانیم ملانژ را تعریف کنیم؟ مطمئنا این کار آسانی نیست زیرا انواع مختلفی از این نوع قهوه هم از نظر ظاهر و هم از نظر آماده سازی وجود دارد.

در حال حاضر بحث های داغی در مورد نحوه نوشتن نام (“ملانژ” به روش فرانسوی یا به سادگی “ملانژ”) وجود دارد. بنابراین اگر در کافی‌شاپ ملانژ سفارش دهیم، ممکن است نوشیدنی مشابه لاته ماکیاتو دریافت کنیم. که در آن شکر با عسل جایگزین می‌شود، اما در اصل این نوشیدنی در مورد چیز دیگری است.

این نام از اصطلاح آلمانی برای “مخلوط وینی” گرفته شده است و به محبوبیت و ریشه احتمالی این نوشیدنی در وین اشاره دارد. در حالی که نباید از قهوه خاصی در تهیه این نوشیدنی استفاده شود، استفاده از قهوه نسبتا ملایم معمول است. این برخلاف کاپوچینوی ایتالیایی است که معمولا از قهوه قوی یا اسپرسو ساخته شده با تولید قهوه با آب تحت فشار استفاده می‌کند. سرو سنتی وینر ملانژ همچنین شامل یک لیوان آب است که به مصرف کننده اجازه می‌دهد پالت خود را بین جرعه ها تمیز کند و به جلوگیری از کم آبی هنگام نوشیدن قهوه کمک می‌کند.

 

وینر ملانژ

ملانژ چیست؟

وینر ملانژ یک نوشیدنی قهوه تخصصی شبیه به کاپوچینو است. تفاوت این است که ملانژ با قهوه ملایم تر درست می‌شود. در کافه اسپرل در وین، ملانژ نصف فنجان قهوه دم کرده با نصف فنجان خامه است که روی آن کف شیر ریخته شده است.

Nescafe، Movenpick، Lufthansa Catering و Albert Heijn برندهای خانگی با این حال Wiener Melange را به‌عنوان قهوه مخلوط با کاکائو سرو می‌کنند – فرقی نمی‌کند روی آن فوم باشد یا نه. Kaffeehaus de Châtillon در سیاتل بزرگتر آن را به عنوان بخش های نسبتا مساوی قهوه برشته شده سبک، شیر و فوم خامه ای در یک فنجان 6 اونسی توصیف می‌کند.

اصطلاح انگلیسی “Cafe Vienna” و فرانسوی Café viennois معمولا به اسپرسو کان پانا اطلاق می‌شود – به جای کف شیر با خامه فرم گرفته شده روی آن. با سفارش وینر ملانژ ممکن است حتی در وین یک دمنوش اسپرسو به دست آید.

وینر ملانژ یک نوشیدنی قهوه است که در قهوه خانه‌های وین محبوبیت دارد و عمدتا از قهوه و شیر، معمولاً کف شیر تشکیل شده است. این شبیه به کاپوچینوی ایتالیایی است، اگرچه قهوه ملایم‌تری اغلب برای نوع وینی استفاده می‌شود، که اغلب با یک لیوان آب برای نوشیدن همراه با قهوه سرو می‌شود. کف شیر ممکن است در بالای قهوه سرو شود، یا ممکن است برای کمک به ترکیب طعم‌ها قبل از نوشیدن آن را هم بزنید. وینر ملانژ اغلب با نوشیدنی قهوه دیگری که با خامه فرم گرفته سرو می‌شود اشتباه گرفته می شود تا شیر بخارپز یا کف شده.

 

وینر ملانژ

تهیه ملانژ

ملانژ بیشتر در اتریش، سوئیس و هلند رایج است. اغلب با لاته و کاپوچینو مقایسه می‌شود، اما برخی آن را ترکیبی از این دو می‌دانند. در اصل، ملانژ در قهوه خانه های وینی در قرن 18 گسترش یافت، جایی که از قهوه برشته شده به روش وینی تهیه می‌شد: قهوه و شیر مخلوط شده با کف شیر در بالا. برچسب ” Wiener Melange ” اغلب برای این نوشیدنی در خارج از وین استفاده می‌شود، علیرغم این واقعیت که هیچ کس این نوشیدنی را در شهر خود به این شکل نمی‌نامد.

تهیه این نوشیدنی اصلا سخت نیست. تنها چیزی که نیاز داریم یک کف ساز شیر است و باید به ترتیب و درجه حرارت نیز توجه کنیم: به این ترتیب نوشیدنی پوسته پوسته می‌شود. پس ابتدا باید 1 دسی لیتر شیر را کف کرده و یک قهوه غلیظ دم کنیم. سپس باید شیر را در یک لیوان نیمه شفاف بریزیم و کف شیر را با قاشق روی آن بریزیم. حالا می‌توانیم قهوه داغ را با دقت پخش کنیم. اگر خوش شانس باشیم یک قهوه سه لایه می‌گیریم.

نسخه های زیادی از ملانژ وجود دارد. برخی روی آن را رویه شکلاتی قرار می‌دهند یا تکه های شکلات را داخل آن می‌پاشند. اما نکته اصلی کف شیر بالای قهوه است. بدون این، ملانژ، ملانژ نخواهد بود. این به شما بستگی دارد که کف شیر را با قهوه مخلوط کنید تا طعم لطیفی پیدا کند یا خیر. به هر حال، نوشیدن ملانژ تجربه بسیار لذت بخشی است.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید