قهوه و ورزش

قهوه و ورزش
در آذر 22, 1400 منتشر شدبدون دیدگاه on قهوه و ورزش

اکثر افراد روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند و اگر شما فردی هستید که صبح ها ورزش می‌کنید، مطمئنا از خود می‌پرسیدید که آیا برای سلامتی شما مفید است یا خیر؟

شاد باشید، عاشقان قهوه. یک مطالعه اخیر نشان داد که نوشیدن قهوه قبل از جلسه تمرین در واقع می‌تواند عملکرد شما را افزایش دهد، آن را لذت بخش‌تر کند و همچنین ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند.

طبق مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزشی منتشر شده است، ورزشکارانی که قبل از تمرین روزانه یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، توانستند 15 درصد کالری بیشتری را برای سه ساعت بعد از ورزش بسوزانند. همچنین مشخص شد که نوشیدن کافئین در صبح به کنترل میزان کالری دریافتی در طول روز کمک می‌کند. افرادی که کافئین مصرف می‌کردند در مقایسه با دیگران 72 کالری کمتر دریافت کردند.

قهوه از دیرباز به عنوان نوشیدنی قبل از تمرین برای ورزشکاران جهان مطرح بوده است. یک مطالعه جدید اثر مرتبط با ورزش قهوه قبل از تمرین، به ویژه قهوه کافئین‌دار را پیدا کرده است: می‌تواند به افزایش توانایی چربی سوزی ورزش های هوازی کمک کند.

 

دلایل نوشیدن قهوه قبل از ورزش

خواب آلودگی کمتر

بیشتر مردم صبح ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند. نوشیدن قهوه هوشیاری را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند در حین انجام هر ورزش متمرکز بمانید.

کاهش درد عضلانی

طبق مطالعه دیگری که در دانشگاه ایلینویز انجام شد، مصرف قهوه درد عضلانی را پس از انجام یک ورزش شدید کاهش می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا برای نتیجه بهتر تلاش کنید.

سوخت بیشتر عضلات

یک فنجان اسپرسو گرم در صبح شما را پر انرژی می‌کند و حتی باعث می‌شود بعد از تمرین کمتر احساس بی‌حالی و خستگی کنید. شما می‌توانید تمرین را برای مدت طولانی‌تری بدون خستگی انجام دهید.

بهبود سطح تمرکز

اکثر مردم اهمیت تمرکز در حین ورزش را درک نمی‌کنند، اما واقعا مهم است که در طول جلسه تمرین خود تمرکز کنید. اولا خطر آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد و ثانیا حفظ فرم مناسب برای شما آسانتر خواهد بود که برای رسیدن به هر هدف تناسب اندام بسیار مهم است.

افزایش عملکرد فیزیکی

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید

عنوان

Go to Top