آنچه باید در مورد قهوه و کلسترول بدانید

آنچه باید در مورد قهوه و کلسترول بدانید
قهوه بخش بزرگی از برنامه‌های صبحگاهی در همه جای دنیا است، چه به صورت گرم و قوی سرو شود و چه سرد و صاف. و همه ما قهوه خود را به روش های مختلف مصرف می‌کنیم – خامه و شکر، شیر، هیچ چیز.اما سوخت کافئین روزانه شما چگونه بر کلسترول شما تأثیر می‌گذارد؟

اگر با کلسترول بالا زندگی می‌کنید یا سابقه خانوادگی این بیماری را دارید، احتمالا به غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید و غذاهایی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سطح کلسترول LDL (“بد”) خود را حفظ کنید، کاملا آشنا هستید. کم. اما، قهوه چطور؟ این یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌های مصرف‌شده در جهان است و دائما به دلیل فواید سلامتی در اخبار است. در اینجا چیزی است که باید در مورد ارتباط احتمالی قهوه و کلسترول بالا بدانید.بسیاری از مطالعات در مورد قهوه و سلامتی نشان می‌دهد که مقادیر متوسط ​​(4 فنجان یا کمتر در روز) می‌تواند برای سلامت عمومی شما مفید باشد، اما بیش از 4 فنجان با خطر بیشتر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است. اگرچه قهوه دم شده حاوی کلسترول واقعی نیست، اما دارای دو روغن طبیعی است که حاوی ترکیبات شیمیایی – کافستول و کاهوول – است که می‌تواند سطح آن را افزایش دهد. و مطالعات نشان داده است که مصرف کنندگان قهوه مسن تر دارای سطوح بالاتری از کلسترول هستند. اما تا همین اواخر تحقیقات زیادی در مورد افراد جوانتر انجام نشده بود.

 

قهوه و کلسترول

کلسترول چیست؟

یک ماده چربی مانند است که زمانی که سطح آن در بدن سالم باشد باعث سلامتی می‌شود. وقتی سطح کلسترول بیش از حد بالا باشد، چربی در شریان ها جمع می‌شود. هنگامی که چربی به اندازه کافی برای جلوگیری از جریان خون جمع می‌شود، خطرناک است، زیرا می‌تواند باعث حمله قلبی یا سکته شود.

انواع چربی در خون عبارتند از :

  • لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول “بد” که نقش کلیدی در تجمع چربی در شریان ها ایفا می‌کند.
  • لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب” که به حذف کلسترول از بدن کمک می‌کند.

در حالی که قهوه حاوی کلسترول نیست، می‌تواند بر سطح آن تأثیر بگذارد. دیترپن های موجود در قهوه سرکوب کردن منبع مورد اعتماد تولید موادی در بدن که در تجزیه کلسترول نقش دارند، که باعث افزایش آن می‌شود. به طور خاص، دی ترپن های قهوه ممکن است باعث افزایش سطح کلسترول تام و LDL شود.

 

قهوه فیلتر شده انتخاب بهتری است

مطالعه ای که در سال 2018 منتشر شد، میزان قهوه نوشیدن افراد 18 تا 24 ساله را در طول یک هفته پیگیری کرد و آن را با سطح کلسترول آنها مقایسه کرد. محققان دریافتند که هر چه شرکت‌کنندگان نوشیدنی‌های حاوی اسپرسو بیشتری بنوشند، کلسترول آنها بیشتر می‌شود.

اسپرسو با ریختن آب داغ به طور مستقیم به پودر قهوه، به جای چکه کردن آهسته از فیلتر به روشی که اکثر قهوه سازهای خانگی انجام می‌دهند، دم می‌شود. نتیجه قهوه ای است که دارای سطوح بالاتری از دو ترکیب افزایش دهنده کلسترول است. سایر روش های مشابه که در آن آسیاب و آب در تماس مستقیم هستند عبارتند از: قهوه جوشانده، قهوه تهیه شده از پرس فرنچ، قهوه ترک و روش پرطرفدار رو به افزایش.

از سوی دیگر، فیلترهایی مانند فیلترهایی که در غذاخوری محلی یا خانه شما در صبح استفاده می‌شود، میزان این روغن ها را در قهوه کاهش می‌دهد. محققان به این نتیجه رسیدند که با توجه به میزان قهوه ای که آمریکایی ها از آن لذت می‌برند، نتایج آنها مهم است و باید تحقیقات بیشتری انجام شود. در اظهار نظر در مورد این تحقیق، کارشناسان توصیه کردند کسانی که می‌خواهند کلسترول بالا را کاهش دهند یا از آن جلوگیری کنند، قهوه فیلتر شده را مصرف کنند.

 

بدون کافئین را در نظر بگیرید

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه کافئین دار بیشتر از قهوه بدون کافئین کلسترول را افزایش می‌دهد. ارتباط ثابت شده ای وجود ندارد، اما اگر در مورد سطح کلسترول خود نگران هستید، تغییر به کافئین بدون کافئین یا نیم کافئین/ نصف بدون کافئین ممکن است انتخاب خوبی باشد.

مراقب آنچه در قهوه خود می‌ریزید باشید

اگرچه تحقیقات در مورد اینکه آیا قهوه به خودی خود می‌تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد یا خیر، متفاوت است، محققان می‌دانند که چربی اشباع شده سطح کلسترول شما را افزایش می‌دهد. و چربی های اشباع شده را می‌توان در بسیاری از چیزهایی که در قهوه قرار می‌دهیم پیدا کرد. در اینجا چند مورد برای اجتناب یا لذت بردن کم آورده شده است.

  • خامه . روشن کننده های قهوه کلاسیک ساخته شده با شیر پرچرب دارای سطوح بالایی از چربی اشباع شده هستند که نشان داده شده است که سطح کلسترول LDL را افزایش می‌دهد. انتخاب‌های دوستدار کلسترول بیشتر شامل گزینه‌های بدون چربی یا کم‌چرب یا شیرهای گیاهی بدون چربی اشباع است.
  • نوشیدنی های شیرین قهوه. قهوه‌های کف‌دار و شیرین که در کافی‌شاپ‌های بیشتر ظاهر می‌شوند، شباهت‌های بیشتری با میلک شیک دارند تا یک فنجان قهوه، و علاوه بر بسته‌بندی شکر فراوان، ممکن است حاوی موادی با چربی اشباع بالا باشند. قبل از اینکه زیاده روی کنید، در مورد مواد تشکیل دهنده بپرسید.
  • قهوه ضد گلوله. قهوه ضد گلوله که در بین طرفداران رژیم کتوژنیک محبوبیت دارد، جایگزینی برای صبحانه است که نیاز به افزودن کره و روغن نارگیل (که گاهی اوقات MCT نیز نامیده می‌شود) را به فنجان جو روزانه خود می‌دهد. هر دو دارای سطوح بالایی از چربی اشباع شده هستند و چندین مورد گزارش شده است که افرادی که به طور منظم قهوه ضد گلوله می نوشند دارای افزایش شدید کلسترول LDL خود هستند.

نکته نهایی قهوه و کلسترول مانند بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها است: از آن در حد اعتدال لذت ببرید، به طرز تهیه آن توجه داشته باشید و بدانید چه موادی در آن وجود دارد.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید