مخلوط کردن دانه های قهوه؛ فنجان خود را سفارشی کنید.

مخلوط کردن دانه های قهوه؛ فنجان خود را سفارشی کنید.

اگر شروع به روست و آسیاب کردن دانه های قهوه خود کرده‌اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه طعم فنجان قهوه خود را سفارشی کنید. این فقط چیزی نیست که پس از دم کردن قهوه در آن قرار می‌دهید، بلکه می‌توانید طعم قهوه خود را حتی قبل از آسیاب کردن تحت تأثیر قرار دهید.

با مخلوط کردن دانه‌های قهوه قبل از روست کردن، می‌توانید روی طعم و ترکیب آن تأثیر بگذارید. ده ها نوع دانه قهوه از مناطق مختلف جهان وجود دارد و گزینه های ترکیب دانه قهوه بی پایان هستند. برخی از افراد دانه های خاصی را برای مخلوط های خانگی یا باریستا انتخاب می کنند.

مخلوط کردن دانه های قهوه

مخلوط کردن دانه‌های قهوه یا پودر قهوه روش جدیدی نیست. اکثر مارک های قهوه از ترکیب دانه ها برای افزایش طعم استفاده می‌کنند. تهیه پودر قهوه تک منشا گران‌تر است و طعم خالص تری دارد. با این حال، مخلوط‌های دانه قهوه طعم‌های کامل‌تری دارند و می‌توانند انواع و ترکیب‌های زیادی داشته باشند.

دانه‌های قهوه از یک منطقه معمولا طعم یکسانی دارند زیرا در خاک و محیط یکسانی رشد می‌کنند. با این حال، وقتی دانه‌های قهوه مختلف را با هم مخلوط می‌کنید، می‌توانید طعم آنها را با هم ترکیب کنید. ترکیب قهوه توسط بسیاری از قهوه خورها به عنوان یک هنر در نظر گرفته می‌شود و می‌توان آن را مطابق با طعم هایی که شما دوست دارید سفارشی کنید.

 

مخلوط کردن دانه های قهوه: فنجان خود را به کمال سفارشی کنید

مخلوط کردن قهوه

دو نوع رایج از دانه ها در صنعت قهوه، دانه های روبوستا و عربیکا هستند. دانه‌های قهوه روبوستا به راحتی رشد می‌کنند و ارزان‌تر هستند، به این معنی که مخلوط‌های سوپرمارکت عمدتا دارای دانه‌های روبوستا هستند. آنها طعمی قوی، کامل و آجیلی دارند و به این دلیل و قیمتشان معروف هستند.

برخی از مصرف کنندگان قهوه عمدتا دانه های قهوه عربیکا را به دلیل طعم آنها مصرف می‌کنند. با این حال، سایر افراد از طعم ملایم یا ترش دانه های قهوه عربیکا شکایت دارند. بیشتر شرکت ها برای راضی نگه داشتن بیشتر قهوه خورها و صرفه‌جویی در هزینه تولید، این دو نوع دانه را مخلوط می‌کنند.

دو نوع دیگر از دانه های قهوه وجود دارد: دانه های لیبریکا و دانه های اکسلسا. با این حال، هیچ یک از این دانه‌ها معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و به سختی می‌توان آنها را تهیه کرد. تفاوت اصلی بین دانه های قهوه در محل رشد آنهاست نه لزوما نوع دانه آنها.

در حالی که تنها چهار نوع اصلی دانه قهوه وجود دارد، صدها نوع مختلف از آن وجود دارد. بسته به محل رشد قهوه، طعم آن متنوع و محلی تر می‌شود. طعم قهوه کنیا با قهوه برزیلی یا کلمبیایی متفاوت است. مخلوط های مختلف قهوه ترکیب های متنوعی را ایجاد می‌کند.

دانه های قهوه در سطوح برشته شده متفاوتی وجود دارد که بر طعم و عطر ترکیب قهوه تأثیر می‌گذارد. اگر قرار است دانه قهوه را تفت دهید، روی تیره بودن روست کنترل دارید. با این حال، دانه های قهوه از قبل برشته شده به دو صورت روست روشن، متوسط ​​یا تیره وجود دارند.

تاریکی روست روی قدرت قهوه تاثیر می‌گذارد. فرآیند برشته کردن باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی در درون خود دانه قهوه می‌شود و طعم و عطر خاصی را ایجاد می‌کند. هر چه روست تیره تر باشد، قهوه قوی تر است.

مخلوط‌های مختلفی در بازار وجود دارد: نام‌های متداول عبارتند از “barista blend” و “coffeeshop blend”. با این حال، اینها معمولا 80٪ دانه های قهوه روبوستا و 20٪ دانه های عربیکا هستند. در حالی که این یک ترکیب مناسب برای طعم و مزه و سیری است، مصرف کنندگان نخبه قهوه ممکن است از تمرکز زیاد روی دانه های روبوستا لذت نبرند.

 

مخلوط کردن دانه های قهوه: فنجان خود را به کمال سفارشی کنید

مخلوط دانه های قهوه

ترکیبات قهوه به عوامل مختلفی بستگی دارد: نوع دانه های قهوه، محل رشد آنها و درجه روست. گزینه های نامحدودی برای ترکیب قهوه با این ترکیب ها وجود دارد. اگر نوع خاصی از دانه قهوه را دوست دارید، می‌توانید آن را مطابق با مشخصات خود ترکیب کنید.

بهترین ترکیبات

اگرچه گزینه های نامحدودی برای ترکیب دانه های قهوه وجود دارد، اما چندین ترکیب محبوب‌تر هستند. باریستاها و قهوه‌نوش‌ها ممکن است ترکیب‌های خود را درست کنند، اما بسیاری از قهوه‌نوش‌ها از این مخلوط‌های قهوه لذت می‌برند. رایج ترین ترکیب ها به طور گسترده آزمایش شده اند و همچنان انتخاب های محبوب برای نوشیدنی های معمولی قهوه هستند.

مشکی و خرمایی

ترکیب قهوه “مشکی و قهوه ای مایل به زرد” یک قهوه برشته روشن و قهوه تیره را مخلوط می‌کند تا یک ترکیب متوسط ​​از قهوه ایجاد کند. روست‌های قهوه دانه‌های تیره و روشن را با هم مخلوط می‌کنند تا تنوع و طعم کامل را افزایش دهند. به طور کلی، مخلوط قهوه سیاه و قهوه ای مایل به قهوه ای از قهوه های روست روشن و تیره کلمبیایی تهیه می‌شود.

موکا جاوا

یکی از رایج‌ترین مخلوط‌های قهوه، موکا جاوا، از یک سوم دانه‌های قهوه موکا (عموما از یمن) و دو سوم مخلوط مندلینگ از سوماترا تشکیل شده است. این نت های شکلاتی موکا را با محتوای کافئین بالای جاوا ترکیب می‌کند تا یک ترکیب کلاسیک را ایجاد کند.

دیگر ترکیبات

ده ها ترکیب دیگر از دانه های قهوه وجود دارد. رایج ترین آن در فروشگاه ها دارای نسبت ترکیبی 80 درصد دانه های قهوه روبوستا و 20 درصد دانه های عربیکا است، اما قهوه فروشی های محلی اغلب ترکیبات منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند. می‌توانید بپرسید باریستای مورد علاقه‌تان از چه ترکیبی از قهوه استفاده می‌کند.

 

مخلوط کردن دانه های قهوه: فنجان خود را به کمال سفارشی کنید

چگونه دانه های قهوه را مخلوط کنیم

برای مخلوط کردن دانه‌های قهوه، ابتدا باید تصمیم بگیرید که از چه نوع دانه‌هایی استفاده کنید و کیفیت روست آن چیست. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و تعیین کنید که چه نوع دانه هایی را برای ترکیب قهوه شخصی خود می‌پسندید.

اگر تصمیم به خرید دانه قهوه از قبل برشته شده دارید، می‌توانید تعیین کنید که چه عمقی از برشته شدن را دوست دارید. با این حال، تفت دادن آنها سخت نیست و راهی عالی برای کنترل میزان دقیق تاریکی روست است. هنگامی که دانه های شما انتخاب و برشته شد، می‌توانید آنها را قبل از آسیاب و دم کردن قهوه مخلوط کنید.

برای مخلوط کردن دانه‌های قهوه، باید قبل از آسیاب کردن، آنها را با نسبت صحیح مخلوط کنید. می‌توانید با مخلوط ها آزمایش کنید تا طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید. دانه های کنیا، کلمبیا، نیکاراگوئه، کاستاریکا یا هر کشور دیگری که در حال رشد قهوه است را امتحان کنید و آنها را در مقادیر مختلف مخلوط کنید. ترکیب یک قهوه عالی یک موضوع آزمایشی و سلیقه شخصی است.

 

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید