چرا اسپرسوی ما بدون کرما است؟

چرا اسپرسوی ما بدون کرما است؟

اگر از عاشقان اسپرسو هستید، بدون شک یکی از اجزای مورد علاقه شما، لایه خامه ای غنی، کرمی و کف آلود است که هنگام نوشیدن شات اسپرسوی روزانه، ابتدا به ذائقه شما برخورد می‌کند. کرما از غلظت روغن های استخراج شده از دانه‌های آسیاب شده قهوه حاصل می‌شود، زیرا در طول فرآیند دم کردن، آب داغ از طریق لوله فیلتر می‌شود.

اگر از مصرف‌کنندگان مشتاق اسپرسو هستید، کرم با کیفیت نشانه‌ای از یک شات اسپرسوی خوب است. چه اسپرسوی خود را از کافی شاپ سفارش دهید یا یک دستگاه اسپرسوساز در خانه داشته باشید، یکی از معیارهای کلیدی برای اسپرسو با کیفیت خوب، کرما است. بنابراین، اگر هیچ کرمی روی اسپرسوی شما وجود ندارد، باید برای رفع این تجربه رضایت‌بخش قهوه، عیب‌یابی انجام دهید.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اسپرسوی شما ممکن است کرما نداشته باشد، و ما در بخش های زیر به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

کرمای اسپرسو چیست؟

کرما یک کف برنزه یا قهوه ای مایل به قرمز روی اسپرسو است که روی شات قرار می گیرد. اگر اسپرسو را درست آماده کنید، لایه فوم روی نوشیدنی خواهید داشت. در یک سطح خاص یا علمی تر، کرم اسپرسو حباب های کوچک دی اکسید کربن در ترکیبات قهوه، به ویژه روغن ها است.

فشار موجود در تولید اسپرسو تا حدی آب را تجزیه می‌کند و در نتیجه این حباب های کوچک عالی ایجاد می‌شود. وقتی اجزای اسپرسو کاملا درست باشد، حباب‌های فراوانی دریافت می‌کنید.

 

چرا هیچ کرمی در اسپرسوی شما وجود ندارد؟

چرا کرما روی اسپرسو وجود ندارد؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا ممکن است کرما روی اسپرسوی شما وجود نداشته باشد و همه راه حل های سریع دارند. ما مشکلات مربوط به کرم را عمیقا بررسی خواهیم کرد و یک راه حل سریع ارائه خواهیم کرد که فورا لایه گمشده و بسیار مورد علاقه کرم را برای شات اسپرسوی شما بازیابی می‌کند.

اندازه پودر قهوه اشتباه

رایج ترین دلیلی که نوشیدنی اسپرسوی شما کرم ندارد این است که از اندازه آسیاب قهوه اشتباه برای فیلتر اسپرسوی خود استفاده می‌کنید. اندازه آسیاب قهوه مناسب برای اسپرسو بسیار ظریف تر از قهوه قطره ای یا قهوه پیش آسیاب شده ای است که برای یک قهوه ساز استاندارد می‌خرید. پودر قهوه اسپرسو باید ریزتر از دانه های نمک خوراکی باشد و به قوام پودر قند برسد.

اگر پودر قهوه ریزتر از پودر قند باشد، آب داغ نمی‌تواند از آن عبور کند و یک اسپرسوی صاف و بدون طعم و بدون کرم به دست می‌آورید. برعکس، اگر پودر قهوه خیلی درشت باشد، آب داغ خیلی سریع از آسیاب‌ها عبور می‌کند، و زمان کافی برای مخلوط شدن کافی برای استخراج روغن‌هایی که کرم را ایجاد می‌کنند، نمی‌دهد و در نتیجه طعم ضعیف قهوه کم‌استخراج‌شده را به همراه خواهد داشت.

بهترین راه برای رفع این وضعیت و دستیابی به استخراج مناسب این است که مطمئن شوید آسیاب قهوه شما تنظیمات مناسبی برای اسپرسوساز دارد. از این گذشته، همیشه بهتر است دانه های قهوه کامل بخرید و خودتان آنها را آسیاب کنید تا حداکثر تازگی را داشته باشد.

اگر آسیاب تیغه‌ای دارید، می‌توانید با آسیاب کردن دانه‌های قهوه تازه به مدت تقریبی 30 ثانیه به قوام مورد نیاز برای استخراج ایده‌آل و خامه‌ای عالی برسید.

 

چرا هیچ کرمی در اسپرسوی شما وجود ندارد؟

قهوه کهنه

دانه‌های قهوه کهنه برای هر قهوه‌سازی ممنوع است زیرا طعم آن کامل نیست. دانه‌های قهوه کهنه در معرض اکسیژن قرار گرفته‌اند، بنابراین روغن‌هایی را می‌شکنند که به قهوه باکیفیت عطر و طعم می‌دهند. فقدان این روغن های گرانبها به این معنی است که نمی‌توانند با آب امولسیون شوند تا لایه کرم مورد نظر را ایجاد کنند.

ما می‌دانیم که هرگز قصد شما خرید دانه های قهوه کهنه نیست، اما تعجب خواهید کرد که چقدر ممکن است به اشتباه قهوه کهنه را از قفسه های فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید. بهترین گزینه شما برای دانه های تازه این است که تامین کننده تخصصی دانه قهوه خریداری کنید. ایران‌کافی بهترین گزینه برای خرید قهوه تازه است.

نسبت نادرست قهوه به آب

مطمئن شده‌اید که دانه‌های قهوه‌تان تازه و آسیاب شده تا قوام اسپرسو عالی باشد. سپس، دلیل دیگری که ممکن است اسپرسو کرما ندارد، نسبت نادرست قهوه به آب است.

نسبت قهوه به آب 1:2 است، یعنی برای هر قسمت از پودر قهوه بسته‌بندی شده، باید دو برابر حجم آب مصرف کنید. یک شات اسپرسو استاندارد از 18 گرم پودر قهوه استفاده می‌کند. می‌توانید از ترازو برای وزن کردن مقدار قهوه ای که در فیلتر اسپرسوی خود قرار می‌دهید استفاده کنید. سپس می‌توانید آب خود را وزن کنید تا مطمئن شوید که نسبت دقیق است.

 

چرا هیچ کرمی در اسپرسوی شما وجود ندارد؟

فشار آب زیاد

یک دلیل کمتر رایج که اسپرسوی شما کرما ندارد این است که فشار آب بسیار بالا است. این به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا به طور کلی، دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک روی 7 تا 9 بار فشار صحیح مورد نیاز برای ایجاد کرم تنظیم می‌شوند.

با این حال، اگر از رعایت معیارهای قبلی اطمینان حاصل کرده اید، ممکن است بخواهید تنظیمات فشار پمپ را در دستگاه اسپرسوساز خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که حداکثر روی 9 بار تنظیم شده است.

 

چرا هیچ کرمی در اسپرسوی شما وجود ندارد؟

چرا کرم اسپرسوی شما خیلی کف آلود است؟

لایه اسفنجی بالای اسپرسو به دلیل وارد شدن بیش از حد هوا به فرآیند استخراج است. این باعث می‌شود که دانه ها منبسط شوند و در نتیجه یک اسپرسوی بیش از حد استخراج شود.

شما می‌توانید با استفاده از فشار کمی کمتر از حد معمول هنگام کشیدن شات اسپرسو از این مشکل جلوگیری کنید. بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه تنظیماتی برای شما کار می‌کند این است که آزمایش کنید تا زمانی که مقدار مناسبی از کرم مورد علاقه خود را دریافت کنید.

اشتراک گذاری نوشته

دیدگاه خود را بنویسید